ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Skötsel »
  • Ämne: bensinbooster
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: bensinbooster  (läst 14295 gånger)

Utloggad gurra-g

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2352
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
gurra-g
bensinbooster
« Svar #12 skrivet: 21 november 2007 kl. 11:13:38 »
Jag tror inte att man behöver använda k-sprit ens, det är ju redan
5% etanol i bensinen.
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli får äver.

Utloggad Hubbe

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1598
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hubbe
bensinbooster
« Svar #13 skrivet: 21 november 2007 kl. 12:52:51 »
5-10% till och med. uppåt 10% på vintern och nej du behöver inte använda k-sprit. (Utom kanske med V-power då...)
Anmäl till moderator   Loggat
-----------------------------------------
utan hjul...

Utloggad STENE

  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 3362
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
STENE
bensinbooster
« Svar #14 skrivet: 21 november 2007 kl. 14:30:37 »
Nu vet jag inte om jag misstolkar något men:
"Tripak Bensinbooster för alla bensin, tvåtakt, (E85) etanoldrivna motorer."
Är det för 4-takt eller inte?  Om de menar för alla bensin motorer varför skriver de då 2-takt? eller är det för alla bensin + 2-takt oavsett bränsle? Knepigt skrivt och jag tror inte på denna produkt som något mirakel medel. Vore det så skulle säkert besinbolagen redan blandat i detta. och sålt som Shell W-power  :lol:
Anmäl till moderator   Loggat
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad MR_X

  • Värmepumpstekniker
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 155
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
MR_X
bensinbooster
« Svar #15 skrivet: 21 november 2007 kl. 14:39:40 »
Citat från: "Jocke72"
Tanka Shell V-Power istället om du vill göra din motor en tjänst. Tjänar tom lite effekt OCH håller motorn ren invändigt.

Nej, det är inte båg utan testat av flera tidningar. Exempelvis Teknikens Värld.

Har högst energi innehåll av alla mackbränslen och ger därmed mest effekt, även om du inte har komp som kräver detta oktantal.


/J

tror du? men boostern har ju fått bra referenser och dom vissar ju även ett test på hemsidan med bra resultat,aja jag har en flaska över sen ja körde rally så ja blandar den me v-power så känns de bra i magen :)
Anmäl till moderator   Loggat
CAN AM RENEGADE 800 X -08 Såld
Polaris Ranger RZR Såld

Utloggad Hubbe

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1598
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hubbe
bensinbooster
« Svar #16 skrivet: 21 november 2007 kl. 23:02:13 »
Jag avråder, antagligen gör det ingenting med motorn men varför chansa? Motorn mår ju inte dåligt av att tankas med det som den är konstruerad för?
Anmäl till moderator   Loggat
-----------------------------------------
utan hjul...

Utloggad Fill333

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 277
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fill333
bensinbooster
« Svar #17 skrivet: 22 november 2007 kl. 17:21:07 »
Kör en skvätt stps ibland för o få ur lite lagringar osv men känns som att om man ska få bort lagringar som sätter sig så är de ända sättet att plocka isär och göra rent för hand och sätta tillbaka, och ändå behöver de inte bli nån förbättring =/





Citat från: "Hubbe"
Citat från: "folke33"
Citat från: "mas"
bättre att tanka 98 oktan istället


Finns ingen som helst anledning att tanka 98-oktan om du inte har en hårt trimmad motor som spikar eller är på grnsen till att spika.....


Helt rätt. 98 oktan har till och med lägre energiinnehåll än 98, så i princip får du sämre effekt också.

Måste bara fråga Trådskaparen varför du har tänkt köra på sånt? All sån där smörja är ju bara buffel och båg och den enda effekt du får är att hålet i plånkan ökar snabbare.
Motorerna är gjorda för det bränsla vi har idag, behövs inga tillsatser.

Ex.vis är stp´s injectorcleaner bara fotogen fast BETYDLIGT dyrare literpris.
Anmäl till moderator   Loggat

Polaris 800 -11
Hasplåtar, Frontbumper, Räcken & Warn 3.0

Utloggad nordman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 322
  • Total likes: 1
    • Visa profil
nordman
bensinbooster
« Svar #18 skrivet: 29 november 2007 kl. 21:15:11 »
Har kört V-power sedan maskinen var ny och täta oljebyten, det kostar men tycker den går bra och har inte heller haft ett enda fel trots rätt många mil.
Anmäl till moderator   Loggat
lskar asfalt. Älskar skog.

I skogen vandrar jag.

Utloggad Psycho

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 95
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Psycho
bensinbooster
« Svar #19 skrivet: 12 december 2007 kl. 13:57:06 »
Fet här med att energi inneållet är olika i dem olika bränslena är inte sant. Kan skaffa fram en lång rad fakta för den som inte tror en. Har läst petrokemi samt jobbat på en sådan anlägning.

Skillnaden på 95, 98 och V-power 99 är enbart oktantalet (och då om det skiljer sig gällandes etanolen)  Med högre oktantal kan man gå upp i kompression utan att bränslet självantänder dvs knackningar upstår.
Bränslet i sig innehåller inte mer energi för att man går upp i oktantal utan gör det bara möjligt att höja kompression och på så vis plocka ut mer effekt i motorn. Morderna bil motorer har knack sensorer som ställer om tändning mm så att dn anpassar sig efter bränslet. Störst skillnad märker man på högprestandad motorer om man kör på v-power kontra 98.

Sen att V-power är ett renare bränsle det är sant. Tex bmw X5 får bara köras på v-power annars pajar deras tankmätare. Har att göra med att allt möjligt bränsle körs i samma tankar i tank bilarna medans v-power får bara köras i samma. På så vis får man en bibehållen renhet på bränslet.
Anmäl till moderator   Loggat
amaha Yfz 450 *SÅLD*
HMF Sportseries Helsystem
CP Wicked 14.0.1 Kolv
Hot cams
+3 Stroker Crank = 470cc
Bestyckad förgasare
NGK Iridium IX
Rental Fatbar
Frame skid plate
Swing arm skid plate
CRJ Lowering kit
Douglas fälgar
One graphics

Utloggad Psycho

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 95
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Psycho
bensinbooster
« Svar #20 skrivet: 12 december 2007 kl. 13:57:16 »
Fet här med att energi inneållet är olika i dem olika bränslena är inte sant. Kan skaffa fram en lång rad fakta för den som inte tror en. Har läst petrokemi samt jobbat på en sådan anlägning.

Skillnaden på 95, 98 och V-power 99 är enbart oktantalet (och då om det skiljer sig gällandes etanolen)  Med högre oktantal kan man gå upp i kompression utan att bränslet självantänder dvs knackningar upstår.
Bränslet i sig innehåller inte mer energi för att man går upp i oktantal utan gör det bara möjligt att höja kompression och på så vis plocka ut mer effekt i motorn. Morderna bil motorer har knack sensorer som ställer om tändning mm så att dn anpassar sig efter bränslet. Störst skillnad märker man på högprestandad motorer om man kör på v-power kontra 98.

Sen att V-power är ett renare bränsle det är sant. Tex bmw X5 får bara köras på v-power annars pajar deras tankmätare. Har att göra med att allt möjligt bränsle körs i samma tankar i tank bilarna medans v-power får bara köras i samma. På så vis får man en bibehållen renhet på bränslet.
Anmäl till moderator   Loggat
amaha Yfz 450 *SÅLD*
HMF Sportseries Helsystem
CP Wicked 14.0.1 Kolv
Hot cams
+3 Stroker Crank = 470cc
Bestyckad förgasare
NGK Iridium IX
Rental Fatbar
Frame skid plate
Swing arm skid plate
CRJ Lowering kit
Douglas fälgar
One graphics

Utloggad Psycho

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 95
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Psycho
bensinbooster
« Svar #21 skrivet: 12 december 2007 kl. 13:57:32 »
Fet här med att energi inneållet är olika i dem olika bränslena är inte sant. Kan skaffa fram en lång rad fakta för den som inte tror en. Har läst petrokemi samt jobbat på en sådan anlägning.

Skillnaden på 95, 98 och V-power 99 är enbart oktantalet (och då om det skiljer sig gällandes etanolen)  Med högre oktantal kan man gå upp i kompression utan att bränslet självantänder dvs knackningar upstår.
Bränslet i sig innehåller inte mer energi för att man går upp i oktantal utan gör det bara möjligt att höja kompression och på så vis plocka ut mer effekt i motorn. Morderna bil motorer har knack sensorer som ställer om tändning mm så att dn anpassar sig efter bränslet. Störst skillnad märker man på högprestandad motorer om man kör på v-power kontra 98.

Sen att V-power är ett renare bränsle det är sant. Tex bmw X5 får bara köras på v-power annars pajar deras tankmätare. Har att göra med att allt möjligt bränsle körs i samma tankar i tank bilarna medans v-power får bara köras i samma. På så vis får man en bibehållen renhet på bränslet.
Anmäl till moderator   Loggat
amaha Yfz 450 *SÅLD*
HMF Sportseries Helsystem
CP Wicked 14.0.1 Kolv
Hot cams
+3 Stroker Crank = 470cc
Bestyckad förgasare
NGK Iridium IX
Rental Fatbar
Frame skid plate
Swing arm skid plate
CRJ Lowering kit
Douglas fälgar
One graphics

Utloggad Hubbe

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1598
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hubbe
bensinbooster
« Svar #22 skrivet: 12 december 2007 kl. 15:52:54 »
Om du läst petrokemi så borde du fått lära dig att 98oktan har LÄGRE energi innehåll än 95oktan. Det är även det jag skrivit här i tråden tidigare.
V-power har dock högre energiinnehåll pga att det inte är uppblandat med etanol, vilket förvisso höjer oktantalet och då motståndet mot självantändning under tryck,(läs värme) men innehåller mycket mer syre och därmed mindre egentligt bränsle. dvs den kräver en fetare blandning eftersom syret redan finns i blandningen.
Men du har helt rätt i att man definitivt inte behöver tanka 98 eller 99oktan i en motor med låg kompression och utan överladdning.
Anmäl till moderator   Loggat
-----------------------------------------
utan hjul...

Utloggad Psycho

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 95
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Psycho
bensinbooster
« Svar #23 skrivet: 12 december 2007 kl. 16:57:27 »
Ända anledning till att 95 skulle ha lägre energi innehåll än 98 är för att det skiljer på etanol innehållet men ren 95 utan etanol i mot kontra ren 98 har samma energi innehåll..Etanol tex har oktantal 104 men har 30% lägre energi innehåll. Det har 98 inte mer energi innehåll vem som än sagt det till dig har fel och ja jag har läst petrokemi. Inte doktorerat i det men läst de. Har även jobbat på raff en del. Sen kan du få ut lägre effekt ur en motor om du kör på 95 om den är optimerad för 98 vilket iof säger sig självt


Skall leta upp sak fakta så du skall få läsa om du vill.

Här är bara en snabb länk http://www.faktoider.nu/oktan.html
Anmäl till moderator   Loggat
amaha Yfz 450 *SÅLD*
HMF Sportseries Helsystem
CP Wicked 14.0.1 Kolv
Hot cams
+3 Stroker Crank = 470cc
Bestyckad förgasare
NGK Iridium IX
Rental Fatbar
Frame skid plate
Swing arm skid plate
CRJ Lowering kit
Douglas fälgar
One graphics

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Skötsel »
  • Ämne: bensinbooster
 


Online just nu.

594 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info