Citat från: "Fill333"Även om de är en liten mängd olja som rinner ut så ska de inte läcka ut olja på en helt ny maskin :S de kan inte båda gott med oljeläckage :SCitat från: "Turbo"Jag gjorde inte ett smack, fixade sig själv, troligtvis kanske det läckte ut pga. hög oljenivå/övertryck, har ingen aning faktiskt varför, det var säkert inga större mängder som olja som läckte ut, men man såg ju att plasten under motor och bakväxel var kladdig av olja, men inte nu längre, har rekommenderad oljenivå, kollar ofta :wink: :wink: .Så här funkar dom.. Är det lite för mycket olja i motorn så kommer det upp i slangen för vevhusventilationen som är en slang som går in i luftfilterburken, sedan droppar det ner på underkörningsskyddet och sprider sig bakåt så man tror att det läcker både från motor och bakväxel.
Även om de är en liten mängd olja som rinner ut så ska de inte läcka ut olja på en helt ny maskin :S de kan inte båda gott med oljeläckage :SCitat från: "Turbo"Jag gjorde inte ett smack, fixade sig själv, troligtvis kanske det läckte ut pga. hög oljenivå/övertryck, har ingen aning faktiskt varför, det var säkert inga större mängder som olja som läckte ut, men man såg ju att plasten under motor och bakväxel var kladdig av olja, men inte nu längre, har rekommenderad oljenivå, kollar ofta :wink: :wink: .
Jag gjorde inte ett smack, fixade sig själv, troligtvis kanske det läckte ut pga. hög oljenivå/övertryck, har ingen aning faktiskt varför, det var säkert inga större mängder som olja som läckte ut, men man såg ju att plasten under motor och bakväxel var kladdig av olja, men inte nu längre, har rekommenderad oljenivå, kollar ofta :wink: :wink: .
De är väl inte så konstigt om den drar bensin. De är ju en terrängfyrhjuling. Du har ju relatift grovmönstrade däck som går mycket tyngre än ett slicks. Byt till slicks däck så får du nog ner bränsleförbrukningen. Den drar då inte mer an nån annan terränghjuling på den kubiken. Ta tex polaris 800 den drar 2-3 liter milen men då är de ju 300 kubik mer.
Inte nog me att fjädern till växel spaken pajade så här är historien om min cf.Det började me att när jag skulle köpa min cf sätter jag mig först å kör 15 mil enkel resa till stokholm när jag väl kommer dit så funkar inte deras kort läsare så då står vi där å dividerar om hur vi ska göra, det tog ju bara någon timme.När jag väl har fått hem den så ska jag sätta dit vinchen då fattas ett fäste till till den.Dan där på så ska jag montera ihop plogen så att jag har den färdig tills jag får hem fästet till vinchen men tro inte jag har tur me den då fattas plattan som ska sitta under maskinen så det är bara å ringa till åf så dom får skicka delarna.Ja sen ska ju fjädern paja till växel spaken ringa igen till åf för att lämna in på renovering men ska få lämna in den i västerås som tur är. Som tur är så funkade det att kör den än då då vart man ju lite glad igen.Äntligen fick jag plattan som ska sitta under makinen till plogen men va fan ser man då jo att det läcker motor olja å maskinen har ju bara gått 38mil.Ringer stället i västerås som ska läga fjäderndom säger att fjädern inte kommer förens om 3 veckor då berättar jag om motor oljan.Då vill dom inte ta imot den för att funride som jag köpte den hos redan hadde gjort survicen å redan hadde skruvat en gång me den då kunnde dom fortsätta skruva me den tyckte han. Så det var ju bara å ringa tillbaks till funride å säga som han sa i västerås,Så funride skulle ringa till västerås å fråga vad han menade me det, det är ju hans skylldighet å fixa maskinen som åf till cf maskiner.Så nu får man se vad som sker med det hela.Tack till funride för att ni ställer upp. Nu undrar jag om det är inte äeninge att jag ska ha någon fyrhjuling? :twisted: