Citat från: "Mr2t"Jag hade nog hellre tagit en Suzuki. Det är med Quad/ATV över den och kanske bättre kvalitet. Gasen kan du väl strypa så långt ner det går, tills den inte drar iväg alls, men jag hade oroat mej mer över att beläggen/lamellerna på drivningen skulle slitas ut i förtid, eftersom maskinen aldrig frå varva ut helt, med andra ord så expanderar (gyroeffekten) klackarna inte riktigt ordentligt i huset och greppar aldrig fullt ut, med andra ord så kan man jämföra det med att köra en bil på tomgång med kopplingspedalen nertryckt till hälften, det slirar alltså hela tiden. Det är möjligt att jag är helt ute och reser, så någon som kan kan kanske rätta mej.Lite det jag menade med att kunna strypa mycket.Ska titta lite närmare på Loncin maskinerna som Outlander snackade om.Priset ligger helt rätt (om kvaliteten är bra vill säga)Vore så himla coolt att ta kunna vara ute och köra lite offroad med grabben
Jag hade nog hellre tagit en Suzuki. Det är med Quad/ATV över den och kanske bättre kvalitet. Gasen kan du väl strypa så långt ner det går, tills den inte drar iväg alls, men jag hade oroat mej mer över att beläggen/lamellerna på drivningen skulle slitas ut i förtid, eftersom maskinen aldrig frå varva ut helt, med andra ord så expanderar (gyroeffekten) klackarna inte riktigt ordentligt i huset och greppar aldrig fullt ut, med andra ord så kan man jämföra det med att köra en bil på tomgång med kopplingspedalen nertryckt till hälften, det slirar alltså hela tiden. Det är möjligt att jag är helt ute och reser, så någon som kan kan kanske rätta mej.
En dum fråga.Finns det några regler som säger var man får köra dessa bensindrivna leksaker?Jag tänker närmast på att de elbilar som finns för barn runt 3-4 år får framföras på cykelväg. Jag har åtminstone svårt att tro att ungen åker fast om han kör en sådan på cykel vägen om man själv går bredvid. Samma sak som en trampbil eller cykel så att säga.Men hur räknas en bensindriven leksak?Åker ungen (föräldern) dit om han kör en sådan i 5km/h på cykelväg?