Är en mini blata att föredra framför tex suzuki 50cc?Grabben fyller snart 3 och tänkte ge honom en liten present så att säga.Hur "långt ner" kan man strypa gasen utan att hojen storknar direkt.Till en början vill man nog kunna springa med om det skulle behövas. Diesel: Hur mycket låter blatan? och vad kostade den?Har sett för runt 4000 vilket känns riktigt billigt.
Jag köpte en fyrhjuling med 70cc till mina barn. 4 & 6 år gamla.Maskinen har följande spec.70cc, 4-takt.Ställbar gas med skruv.Nödstopp via fjärrkontroll (mkt bra)Skivbroms bak.Individuell fjädring FRAM & BAK (dubbla A-armar fram)!!CVT AutomatElstart.Lyse fram och bak!Kostade under fem tusen!!Kolla här: http://www.enensimport.se/html/atv_70_cc.html
Nix pix, de har kört för lite än så länge (för mycket snö och för lite tid) men jag har provat att den fungerar.
Citat från: "Outlander"Nix pix, de har kört för lite än så länge (för mycket snö och för lite tid) men jag har provat att den fungerar. Vi får hoppas att du slipper använda den med då om du förstår vad ja menar :wink:
Jag hade nog hellre tagit en Suzuki. Det är med Quad/ATV över den och kanske bättre kvalitet. Gasen kan du väl strypa så långt ner det går, tills den inte drar iväg alls, men jag hade oroat mej mer över att beläggen/lamellerna på drivningen skulle slitas ut i förtid, eftersom maskinen aldrig frå varva ut helt, med andra ord så expanderar (gyroeffekten) klackarna inte riktigt ordentligt i huset och greppar aldrig fullt ut, med andra ord så kan man jämföra det med att köra en bil på tomgång med kopplingspedalen nertryckt till hälften, det slirar alltså hela tiden. Det är möjligt att jag är helt ute och reser, så någon som kan kan kanske rätta mej.
(Men pappa gillar ju lite varv på bitarna :wink: )