Visst är det så att teräng reggade maskiner också har en nummer plåt. Och finns det någon skillnad på en av dessa gämfört med en "vanlig"? Det jag är ute efter är: Kan man se på plåten om den är väg alt teräng regga? för om någon kommer och skriker så kanske man kan blå ljuga och säga att den är teräng reggad för att få tyst på dem??
Ahh.. Då har man lärt sig något idag igen. Så då får man beställa en till skylt som man inte har någon uggla på att byta med då man skall ut i skoter spåren
Dom som är gjorda för att vara vägreggade har ofta krängningshämmare, vilket gör dom lite sämre i terrängen, och ofta ställer man upp fjädringen lite hårdare och ökar däckstrycket, och kanske kör med lite snällare knoppdäck istället för traktormönster.Sammantaget gör det maskinen lite sämre i terräng, men skillnaden minskar ju självklart om man tex sänker däckstrycket till 0,4-0,5 innan man kör ut i skogen.Själv vill jag ha en bra kombination, så då får man ta att den har lite sämre grepp i skogen, annars vågar man inte köra mer än 30-40 i kurvorna på asfalten.