Bättre drag och kraft framåt är väl en grej. Är väl ingen stjärnmekaniker själv men pular på. Det tar väl lite längre tid bara :oops: Men om man nu exprimenterar med variatorn för att få det bättre framåt hur blir det bakåt. Idag tycker jag detta är det största problemet. Kanske på gränsen till katastrof i bland när man kör fast eller behöver backa med släp :evil:
Enfråga till Gurra_g : Kan man enkelt spänna fjädern i sekundärenoch isåfall hur gör man Anledningen till mina frågor är att jag tycker att lågväxeln är liteför hög ,jag håller på med lite konstiga saker som tex.att släpa på en gammal slåttermaskin för hästar!! :? för att slå vägkanter med...då är det lite svårt att hålla låg fart samtidigt som jag har drag på maskinen.Toppfart är för mej ointressant.
starkare fjäder bak=topp fartstarkare fjäder fram =starkare vid startvikterna är vid vilken rpm som skivan går mot rem