Som några av er vet så är jag moderator. Och med tanke på en av våra nya medlemmars inlägg som ofta inte har något med tråden att göra samt allt som oftast innehåller personliga på hopp. Så undrar jag som moderator hur vi vill ha det. Skall jag vara någon form av "censur" och på eget bevåg får/bör/skall ta bort inlägg som jag anser inte "ger" något. Jag är igentligen imot alla former av "censur" men ser detta kanske mer som att rensa upp bland en massa omogna inlägg. Typ som ett spam filter. Jag har fram till nu inte tagit bort några inlägg om det inte varit på begäran av tråd skaparen etc. men det kanske är dax att rensa lite hårdare. Men då vill jag att vi är överäns om detta.Så hur gör vi?
Jag tycker att det ska bli hårdare regler i detta forum..Länkar till ett annat väldigt seriöst forums regler.. där är det hårt kan man säga.http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=23065följer man inte dessa regler i det forumet blir man ip-bannad
Nog skall vi sträva efter öppenhet på forumet och kunde alla hålla sig till netiketten vore det bra. Jag städar ganska hårt när det går för långt och informerar användare om deras snedtramp.Sen finns det vissa användare som visar så låg profil att de åker ut med med huvet före men då skall övertrampet vara grovt.... senast idag..
Citat från: "Outlander"Nog skall vi sträva efter öppenhet på forumet och kunde alla hålla sig till netiketten vore det bra. Jag städar ganska hårt när det går för långt och informerar användare om deras snedtramp.Sen finns det vissa användare som visar så låg profil att de åker ut med med huvet före men då skall övertrampet vara grovt.... senast idag..Gör en avdelning på forumet med en lista på varningar och bannor. Fungerar nog avskräckande, ingen vill ju hamna på listan.