Citat från: "SoloNo1"Citat från: "STENE"om kröken blir röd lätt och maskinen går dåligt, Skulle det kunna bero på att utblåsventilerna inte håller riktigt tätt? Så luft soppa blandning läcker ur och "brinner" upp i kröken? Ännu en amatör analys...Det där låter ju som en vettig förklaring.. Baktändning är dock något den bara gjorde på jobbet då den inte startade efteråt... Men nu när jag kör så baksmäller det inte.Prova att byta tändstift.... en del märken är känsliga efter att dom har blivit sura en gång.... tror inte på amatör analysen.... 8O 8O Sorry Stene....
Citat från: "STENE"om kröken blir röd lätt och maskinen går dåligt, Skulle det kunna bero på att utblåsventilerna inte håller riktigt tätt? Så luft soppa blandning läcker ur och "brinner" upp i kröken? Ännu en amatör analys...Det där låter ju som en vettig förklaring.. Baktändning är dock något den bara gjorde på jobbet då den inte startade efteråt... Men nu när jag kör så baksmäller det inte.
om kröken blir röd lätt och maskinen går dåligt, Skulle det kunna bero på att utblåsventilerna inte håller riktigt tätt? Så luft soppa blandning läcker ur och "brinner" upp i kröken? Ännu en amatör analys...
Citat från: "Pete"Citat från: "SoloNo1"Citat från: "STENE"om kröken blir röd lätt och maskinen går dåligt, Skulle det kunna bero på att utblåsventilerna inte håller riktigt tätt? Så luft soppa blandning läcker ur och "brinner" upp i kröken? Ännu en amatör analys...Det där låter ju som en vettig förklaring.. Baktändning är dock något den bara gjorde på jobbet då den inte startade efteråt... Men nu när jag kör så baksmäller det inte.Prova att byta tändstift.... en del märken är känsliga efter att dom har blivit sura en gång.... tror inte på amatör analysen.... 8O 8O Sorry Stene.... Kan dåligt stift även orsaka att kröken blir mer röd än vanligt? Har det problemet på min. Tycker att det på sista tiden har blivt "värre och värre". Mycket enklare att byta stift (som iofs är gammalt och bör bytas iaf) än kolla ventiler etc.
gör en service...luftfilter ..tändstift o kolla bakdäcken solo!!! fel flöde luft -bensin finns inte på yamaha...men du kan ha fått ett måndags ex... 8O jag tror dina jobbar polare stoppat nått i ljuddämparn....