Bombardier heter ju koncernern, och Brp, (Bombardier recreational products) är en del av koncernern. Det är dom som tillverkar Ski-doo, Sea-doo och Can-am. Jag har säkert glömt nån.Därutom så tillverkar dom såväl flygetyg som tåg.Dom lär väl ha fabriker lite varstans i världen skulle jag tro i alla fall.Tillverkar dom inte Bombardier tåg i Sverige förresten? Dom där som inte tål vinter. Jag har åkt med ett en gång, och blev verkligen imponerad av komforten, men enligt konduktörerna så var det mest skit med dom.I vilket fall som helst så ska man inte dra hela koncernern över en kam. :wink:
Citat från: "gurra-g"Bombardier heter ju koncernern, och Brp, (Bombardier recreational products) är en del av koncernern. Det är dom som tillverkar Ski-doo, Sea-doo och Can-am. Jag har säkert glömt nån.Därutom så tillverkar dom såväl flygetyg som tåg.Dom lär väl ha fabriker lite varstans i världen skulle jag tro i alla fall.Tillverkar dom inte Bombardier tåg i Sverige förresten? Dom där som inte tål vinter. Jag har åkt med ett en gång, och blev verkligen imponerad av komforten, men enligt konduktörerna så var det mest skit med dom.I vilket fall som helst så ska man inte dra hela koncernern över en kam. :wink:Det jag förstod sist jag pratade med berörda var att familjen Bombardier hade sålt av mycket av verksamheterna och att inte många grejjer tillverkades i samma fabrik, quad, fyrhjulingar och vattenskotrar görs i samma fabrik, men flyg, tåg osv är avstyckat och avsålt till andra aktörer.
Bombardier heter ju koncernern, och Brp, (Bombardier recreational products) är en del av koncernern. Det är dom som tillverkar Ski-doo, Sea-doo och Can-am. Jag har säkert glömt nån.
Citat från: "gurra-g"Bombardier heter ju koncernern, och Brp, (Bombardier recreational products) är en del av koncernern. Det är dom som tillverkar Ski-doo, Sea-doo och Can-am. Jag har säkert glömt nån.Och det som blir över när man tillverkar Ski-Doo så förs hit till Finland (Rovaniemi) och tillverkar Lynx av det ... Förlåt kunde inte hålla mej...