Hur ofta byter ni olja? Efter varje timme? Då kan jag kanske förstå att man vill spara pengar...Varför "chansa" på olja? Även om det är 50% billigare så är det så lite pengar att det är ett dumt ställe att spara pengar på...Har alltid gillar Motul och även om det kostar några kronor mer är det lätt värt det då jag sover bättre på nätterna...Sen resonerar jag så här: Om jag var spekulant på två hojar. Bägge identiska och enda synliga skillnaden var att den ena kört på Motul och den andra på Biltema. Då hade jag lätt tagit den som körts på Motul, vilket jag tror att de flesta skulle göra...Varför? Om han snålar med oljan vart har han då snålat mer? Inte bytt luftfilter? Fel intervaller på oljebytena/ventiljusteringen med mera.Mina prylar får gå hårt och då vill jag att de ska ha de bästa förutsättningarna att leverera, sån är jag./J
Jag köper min olja castrol gps till ett billigare pris än vad biltemas racing olja är, så med andra ord är jag snålare och miss sköter jag min quad mer än dom som kör på biltemas olja, haha vilket skönt tänk en del har, fan det är nog bäst jag borjar köpa castrol gps i dyrare små förpackningar så inte quaden skär ihop totalt...
HA HA och sedan går den bättre påå okq8 bensin än preem osv, hur f--n kan det vara så när det kommer urr samma borrhål , passerar samma rafenaderi i lysekil, och sedan distubueras i samma bilar ut till macken, ja tro det eller ej så många tillverkare av petroleum produkter finns det inte, det är mycket som säljs undre olika namn i olika förpackningar men till olika pris.jag jobbar själv just nu i branschen.
Citat från: "dalle79"Jag köper min olja castrol gps till ett billigare pris än vad biltemas racing olja är, så med andra ord är jag snålare och miss sköter jag min quad mer än dom som kör på biltemas olja, haha vilket skönt tänk en del har, fan det är nog bäst jag borjar köpa castrol gps i dyrare små förpackningar så inte quaden skär ihop totalt...Ja, vill man misstolka så kan man... :roll: Om du anstränger dig en aning, till, förstår du nog vad jag syftar på. Annars kanske du har någon i din närhet som kan förklara och eventuellt rita en bild.../J
samma som vad gäller drivmedel gäller även oljor , som vi diskuterar här!