jaha,då har man kläckt en ide till då...heldagstur till gävle med cruising/skogsåka och restaurangbesök innan hemfärd till falukorvslandet..självklart får åkare från andra län hänga på,här snålas inte på utrymme v 45 den 10e å 11e har jag fått frigång från hem och familj.då tänkte jag att det vore kul å få se sina gamla hemtrakter igen och dessutom träffa gävleåkarna...har pm:at SMC om dom e på en träff på ovan nämnda datum,så mina frågor blir ju då följande:*är detta en bra/kul ide *är nån intresserad å följa med*datum å tid när du kan/villresväg och tankning kan vi ju fnula på tillsvidare...så...vad tror ni :?: speak up people :wink:edit:jag har lagt upp en färdväg:riks80-orrberget-gävlev.-valbov.-ytterhärdev.-ryttarb.-per hansv.-bruksallen-mackmyrav.-bäck-östanbäck-lundv.-hagaströmsv.-åsbyggeby-hagaström-sätra(på lexev.)-träff vid konserthuset.detta är asfalterade småvägar med hyffsat lite trafik.det går att tanka på vägen(mackmyra)och i hagaström om det behövs.efter hofors kanske conny vet några småvägar vi kan ta fram till orrberget(om han hänger på förstås:)edit2:LÖRDAG blir dagen vi åker mot gävle,tid ej bestämt än
Jag hänger gärna på, utgår från Sandviken i så fall. Det går fina grusvägar från Sandviken ända upp till Wallströms trävaruovanför sjön Öjaren, Högbo. Och därefter via smörnäs, ända till Oslättfors.Därifrån går det grusvägar till Gävle, eller så åker man asfalt resten av biten.Ett tips: http://kartor.eniro.se/
Hänger på! Slutar kl. 14.00 men jag har ju en Dinli 450 så jag kan köra i kapp er om ni redan har åkt förbi Hofors!! Jag vet att det är många som hänger på från Gestrike 4 Wheelers.Mvh// Ordf. Kent´h www.gestrike4wheelers.se
Startar härmed projekt "Rädda Hällbo" alla bidrag i form av Kontanter, framvagnar och pilsner välkommnas med öppna armar.Miljöpartister och motionärer göre sig icke besvär.
Jag tycker att det är för få restauranger att välja mellan! Imponerande research 8O
Citat från: "Northleaf"Jag tycker att det är för få restauranger att välja mellan! Imponerande research 8Otja,tror jag glömde max och sibylla 8O annars så ska det väl gå att hitta nåt hak...