Skrivet: Ons Okt 24, 2007 7:33 pm Rubrik: -------------------------------------------------------------------------------- Jag har gjort ventilkoll/justering 2-3 ggr(bara för att vara på den säkra sidan ) men aldrig bytt någon av oringarna och min läcker iallafall ingen olja. Så om du inte skadar dom så behöver du nog inte byta dom
Citera Skrivet: Ons Okt 24, 2007 7:33 pm Rubrik: -------------------------------------------------------------------------------- Jag har gjort ventilkoll/justering 2-3 ggr(bara för att vara på den säkra sidan ) men aldrig bytt någon av oringarna och min läcker iallafall ingen olja. Så om du inte skadar dom så behöver du nog inte byta dom Hur långt har din gått? Har du behövt justera någon gång och i så fall vid vilken mätarställning?
Senast jag kontrollerade hade min gått 500 mil, ingen justerning behövdes. Den har nu gått 800 mil o spinner på som en katt! Enda problemet jag haft med den är att jag tappade skruven som håller bromshandtaget, och handtaget som jag visserligen hittade igen. Nu har min ena nerfbar sprucket i plåten och jag trodde man kunde få en ny på garanti, men fick till svar att eftersom dom utsätts för så stora krafter och vibrationer så gäller ingen garanti! Nog måste de väl vara byggda för att tåla användning, vet man om att något utsätts för stora krafter måste man väl välja material efter det