Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Bilder på din Hyosung!  (läst 4290 gånger)

Utloggad Narmasil™

Bilder på din Hyosung!
« skrivet: 21 oktober 2007 kl. 19:03:38 »
Ja tänkte det vore skoj om folk lade upp bilder på sin lilla leksak :)

Med tanke på att bilderna är 2000x1600 (min dator med photoshop är på lagning) så jag lägger jag länk till bilderna  :D

http://www.nolbypride.nu/rapier/1.JPG Snett framifrån
http://www.nolbypride.nu/rapier/2.JPG Snett bakifrån
http://www.nolbypride.nu/rapier/3.JPG Bakifrån
http://www.nolbypride.nu/rapier/4.JPG Nerfbar, lösning på främre fästet
http://www.nolbypride.nu/rapier/5.JPG En rolig knapp
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Lindahl

Bilder på din Hyosung!
« Svar #1 skrivet: 21 oktober 2007 kl. 19:23:04 »
Snygga ! Nöjd med maskinen ? :wink:

Utloggad Devil

Bilder på din Hyosung!
« Svar #2 skrivet: 21 oktober 2007 kl. 20:07:40 »
Nån sån där knapp har inte ja.... :) hehe. va är den till?
Jävligt sjysta nerfbers...! va har du fått fatt i dem? va är de till ig....?
snygga bilder iaf!
//Dev.
Honda ATC110...   -Utsliten
Polaris 250R...       -Klotad
Rapier 450...         -garantibytt...
Rapier 450 #2...    -Projekt Hyosung- =;)

Utloggad Spiricom

Bilder på din Hyosung!
« Svar #3 skrivet: 21 oktober 2007 kl. 20:32:19 »
Knappen är till handtagsvärmarna. Jag vet eftersom jag har precis likadana  :wink:
Can-Am Spyder RS
Can-Am Outlander 650XT SÅLD

Utloggad Devil

Bilder på din Hyosung!
« Svar #4 skrivet: 21 oktober 2007 kl. 20:58:27 »
Smutt :)
Hur många watt är d på/ behöver man ig?

//Dev
Honda ATC110...   -Utsliten
Polaris 250R...       -Klotad
Rapier 450...         -garantibytt...
Rapier 450 #2...    -Projekt Hyosung- =;)

Utloggad Spiricom

Bilder på din Hyosung!
« Svar #5 skrivet: 21 oktober 2007 kl. 21:13:09 »
Jag vet inte hur många watt dom är på tyvärr. Inga problem att driva iaf.
http://funride.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=476
Can-Am Spyder RS
Can-Am Outlander 650XT SÅLD

Utloggad Narmasil™

Bilder på din Hyosung!
« Svar #6 skrivet: 21 oktober 2007 kl. 23:25:47 »
ja tackar :D jodå... jag är nöjd med den hittils... tills idag, då och då låter det precis som att jag får bensinstopp, börjar gå dåligt på låga varv först sen går den inte alls. och original batteriet på dom är ju hur kasst som helst!

Sen knappen ja, det är ju till handtagsvärme + Tumvärme, jag måste nog ha bättre batteri innan jag kan testa ordentligt :) men när jag kopplade båda på samma knapp så, Tummen går alltid på "LO" oavsett hur jag ställer till händerna för på "HI" blir tummen helt sjukt varm.

Nerfbarsen är från Qmax och hör till Suzuki tror jag, gillar dom mycket mer än dom där man liksom förlänger på originalet :), man måste sätta på små förskjutningsplattor under bakskärmarna som ni ser på bilderna för hålen ska passa, och den "nerfbar lösning" bilden visar hur förlängningen av Nerfbar fästet är förlängt med drygt det dubbla för att nå fram till hålet i ramen

MERA BILDER!  jag vill ju se hur nån annans ser ut också  :P
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Zappman

Bilder på din Hyosung!
« Svar #7 skrivet: 29 november 2007 kl. 20:25:29 »
En bild på min röda Hyosung

yosung TE 450
Yamaha TDM 850 -94 Såld
Kawasaki GPX 750 -88 Såld
Suzuki GSX 400 E -84 Såld
V70 -00

Utloggad DennaNicke

Bilder på din Hyosung!
« Svar #8 skrivet: 13 december 2007 kl. 15:27:00 »
Kalasquad!
oncin 701

Utloggad MRGREN

Bilder på din Hyosung!
« Svar #9 skrivet: 13 december 2007 kl. 18:13:53 »
hahhahhhahhaaaaaa = asgarv
cf moto x7 kort white edition-11
hasplåt
winch
hantagsvärmare tumvärmare
packväska
plogpaket
c-tec laddare
hjc hjälm
------------
förbrukade atv
dinli 450 nitro edition -07

Utloggad kyozo

Bilder på din Hyosung!
« Svar #10 skrivet: 13 december 2007 kl. 23:03:14 »
Citat från: "Narmasil"
ja tackar :D jodå... jag är nöjd med den hittils... tills idag, då och då låter det precis som att jag får bensinstopp, börjar gå dåligt på låga varv först sen går den inte alls.



Grattis jag hadde samma problem med min Goes 450X lämmnade in hojen för detta fick hem den igen då dom hadde justerat ventilerna å sa att nu är allt som det ska igen........
eller hur kom hem å iväg på en prov tur.......kom ca en mil å samma fel återuppstår fast denna gången betydligt värre hojen tvärdog med en smäll å jag satt i ett stort moln av vit rök.

jag hadde tömt kylaren rakt ner i motorn å sköt topp packningen och skevat toppen

så det vart en ny topp packning och planad topp utav det hela som endast var "fel justerade ventiler"

har tyvärr fortfarande ingen aning om varför kylaren tömdes på vatten......
Goes 450X 07 SÅLD

***************************************

Utloggad vanten06

Bilder på din Hyosung!
« Svar #11 skrivet: 24 december 2007 kl. 16:06:37 »
Riktigt snygga e dem, upp med fler bilder nu grabbar och tjejer. :D

 


Online just nu.

136 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
PeterDer, glamsland, TrollyQuad,
Flest online idag: 185. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme