Citat från: nek skrivet 9 december 2008 kl. 07:24:33kymco 300 2007 an
kymco 300 2007 an
Jag har samma fel som du på mina bromsar, efter jag haft parkerings bromsen inne ett tag så har jag knappt någon bromsverkan kvar, men om jag då bara pumpar engång till med handtaget får jag tryck igen.Normalt sett blir det så pga att det blir luft i bromssystemet. Bromsvätska drar åt sig fukt med tiden, och när det finns fukt i bromsvätskan så kan oken börja kärva och vattnet i bromsvätskan kan då koka redan vid 100 grader, vilket den inte bromsvätska gör om den är ny. När bromsvätskan kokar skapas det luft i systemet.Därför är det bra om man byter bromsvätska nu och då, kör man bara vidare så att oken börjar kärva kan det bli jobbigt. På min förra bil så gick det så långt att bromsoken låste sig ibland.Så din & min lösning är altså bara att byta bromsvätska och se till att lufta ordentligt när du gjort det.Jag ska göra det, men har bara inte orkat gjort det än.Sen har jag oxå samma vid styrlederna, att gummi packningen håller på att spricka. Den ska jag byta innan jag tar min i bruk igen. Den är avställd för vintern.Sen är mitt batteri lite dåligt nu, tänkte köpa nytt sen...Något annat fel har jag inte på min, den går som en klocka Vilken modell av kymco har du? :?:
Citat från: ljs-s skrivet 21 oktober 2007 kl. 18:57:10Jag har samma fel som du på mina bromsar, efter jag haft parkerings bromsen inne ett tag så har jag knappt någon bromsverkan kvar, men om jag då bara pumpar engång till med handtaget får jag tryck igen.Normalt sett blir det så pga att det blir luft i bromssystemet. Bromsvätska drar åt sig fukt med tiden, och när det finns fukt i bromsvätskan så kan oken börja kärva och vattnet i bromsvätskan kan då koka redan vid 100 grader, vilket den inte bromsvätska gör om den är ny. När bromsvätskan kokar skapas det luft i systemet.Därför är det bra om man byter bromsvätska nu och då, kör man bara vidare så att oken börjar kärva kan det bli jobbigt. På min förra bil så gick det så långt att bromsoken låste sig ibland.Så din & min lösning är altså bara att byta bromsvätska och se till att lufta ordentligt när du gjort det.Jag ska göra det, men har bara inte orkat gjort det än.Sen har jag oxå samma vid styrlederna, att gummi packningen håller på att spricka. Den ska jag byta innan jag tar min i bruk igen. Den är avställd för vintern.Sen är mitt batteri lite dåligt nu, tänkte köpa nytt sen...Något annat fel har jag inte på min, den går som en klocka Vilken modell av kymco har du? :?:Nek svarade troligtvis på den här... det är bättre om man använder quote knappen..!