2007-10-02 kl. 01.00 Olovlig körning i Svågadalen SVÅGADALEN Höstträffen för fyrhjulingar, som anordnades i Svågadalen för en månad sedan, har lämnat oönskade spår i naturen. På de sträckor och platser som hittills inspekterats av länsstyrelsen har man funnit många tecken på ovarsam framfart med terrängfordonen. ett litet utklipp från www.ht.se , står mer i själva tidningen !! första sidan också ! .....hmm tycker det verkar löjligt , 150 terrängfordon (fyrhjulingar) på träffen .....då får man ju räkna med en o en annan körning , skrämda hästar , myrmark körning , skoterled , vattendrag(svågan) , broar osv osv...... När ska vi fyrhjulingsförare bli accepterade :? :roll:
(du får ju inte ens "nöjes"-köra på din egen mark).
Citera(du får ju inte ens "nöjes"-köra på din egen mark). Det där skulle jag vilja se nån paragraf på innan jag tror på det ett ögonblick!/B
3 § Kan i annat fall än som avses i 1 § körning i terräng med motordrivet fordon inom visst område medföra olägenhet från naturvårdssynpunkt eller annan allmän synpunkt, får regeringen eller myndighet som regeringen bestämmer förbjuda körningen eller meddela föreskrifter för den.
4 § Den som med uppsåt eller av oaktsamhet bryter mot 1 § första stycket 1-3 eller mot förbud eller föreskrift som har meddelats med stöd av lagen döms till böter. Om gärningen är ringa skall inte dömas till ansvar. Lag (1996:1551).
På din egen gräsmatta får du väl börna loss om du vill //L
Citat från: "Lillhajen"På din egen gräsmatta får du väl börna loss om du vill //LDet får jag inte, jag lovar