Blev tvungen att ta fram "försäkringspärmen" och titta vad jag betalar för min försäkring. Min Yamaha YFM350RW (350 Raptor) är vägreggad som lätt motorcykel, jag är c.a 38 år och bor inte i storstan. Jag betalar efter nya skattereglena (skatt på trafikförsäkr.delen) 1075 kr för en helförsäkring/helår hos Folksam.Tycker det låter dyrt med mellan 5000-8000 kr/år men å andra sidan kanske 450 cc:arna registreras som tung mc (eller styrs detta av effekten ??)Kollade du med Folksam vad deras förs. skulle kosta ?//Leif A.
Citat från: "BamBam"Blev tvungen att ta fram "försäkringspärmen" och titta vad jag betalar för min försäkring. Min Yamaha YFM350RW (350 Raptor) är vägreggad som lätt motorcykel, jag är c.a 38 år och bor inte i storstan. Jag betalar efter nya skattereglena (skatt på trafikförsäkr.delen) 1075 kr för en helförsäkring/helår hos Folksam.Tycker det låter dyrt med mellan 5000-8000 kr/år men å andra sidan kanske 450 cc:arna registreras som tung mc (eller styrs detta av effekten ??)Kollade du med Folksam vad deras förs. skulle kosta ?//Leif A.Och din är oförskämt billig 8O