Jag är gravallvarlig.Självklart drabbar det några också som ÄR beroende av bilen, men det stora flertalet skulle faktiskt kunna åka kollektivt.Sen för nöjeskörning och de nödvändiga resorna så är ju faktiskt inte de 19 ller 55 örena så jäkla mycket pengar.För min del med 4000mil á 0,6l/mil blir totalt 110kr/månad och då kör jag ändå mer än genomsnittet. Eftersom de som jobbar fått sin skatt sänkt med runt 1000kr i månaden så ligger ni ändå på plus efter att dessutom ha betalt de extra 240kr/månad i akasseavgift.
Citat från: "Hubbe"Jag är gravallvarlig.Självklart drabbar det några också som ÄR beroende av bilen, men det stora flertalet skulle faktiskt kunna åka kollektivt.Sen för nöjeskörning och de nödvändiga resorna så är ju faktiskt inte de 19 ller 55 örena så jäkla mycket pengar.För min del med 4000mil á 0,6l/mil blir totalt 110kr/månad och då kör jag ändå mer än genomsnittet. Eftersom de som jobbar fått sin skatt sänkt med runt 1000kr i månaden så ligger ni ändå på plus efter att dessutom ha betalt de extra 240kr/månad i akasseavgift.Ja ja där kommer ett par, för honom, kloka ord. Synd att du aldrig varit mer än 5 mil från stockholm och insett att det finns en landsbygd och många många flera städer med mycket dåligt kollektivtrafik. Alla har rätt att yttra sig men kanske lite större perspektiv skulle vara bättre. Nej nej på med skygglapparna bara och låt hela sverige betala stadskassan med bensinskatten. Föreslår att du tar dig en resa 50-60mil upp i landet. Kanske skulle du ta cykeln 8 mil till jobbet bara för att det inte gått en buss där på de senaste 30 åren???
Och om du läste mitt inlägg en gång till så ser du att jag kör ungefär 5000mil om året, det är nästan 100mil i veckan. Detta gör jag för att det inte skulle funka med kollektivtrafik för mig. Alltså samma sits som glesbygdsbor. Bor man i glesbygden så har man ändå mer deg kvar när boendet är betalt vilket ALLA undersökningar visar. De som bor i tätorter lägger ner mycket större del av sin inkomst på boendet.Det är alltid så synd om glesbygdsbor. Men trängselskatter har ni inte, det är en tusing i månaden för oss "lyxiga" stockholmare.