Jag var ute på en sväng med två andra och körde en kväll nyligen. Uppmärksamheten man får går inte att missa. Dock får jag ofta en del negativ sådan pga min ljuddämpare. Det sitter på ett biltema slipon. Alldeles för klent för att kunna göra nytta på en sån här motor. Jag har skrivit en tråd om att jag vill köpa en riktig ljuddämpare gjord för dinli men ingen verkar kolla där. Har nån en liggandes, skicka mig ett pm ifall den är till salu.
Har chansat lite de senaste veckorna på att förgasaranslutningen inte ska ge upp helt. Har tidigare beställt en ny men den gick inte att få tag på, slut hos alla ÅF och hos GA. Hade tänkt beställa från Tyskland istället men har inte blivit av.I torsdag började den gå lite "pissigt" med ett par tjuvstopp och några smälla från förgasaren. Tog mig hem utan problem men sen "glömde" jag att forska vidare i nytt gummi (skulle åka 65 mil och hämta en tvåhjuling dagen efter).I vilket fall som helst körde jag några mil idag med två tjuvstopp på tomgång. Tog en rejäl koll på gummit när jag kom hem och kunde konstatera att det inte är mycket som håller förgasaren på plats. Mailade till ATV Huset som ordnade fram en förgasaranslutning till en SMC Wildcat. Skickas idag från dom så med lite tur kanske den kommer redan imorgon (underbar service som vanligt från ATV Huset).Tur jag ska köra risktvåan för A behörighet imorgon så då får Dinlin stå i "skamvrån" tills förgasaranslutningen har bytts.
Dom flesta eftermarknadsdämpare låter ju som fan utan quiet core insats. Så du kanske skulle kunna testa göra en egen liten insats till din biltemadämpare. Billigt och enkelt att prova.