Idag har vi fått första snön här nere i söder. Klart man var tvungen att testa moppen i det! På med alla skydd och iväg!For iväg en bra sväng och hade svinkul. Som vanligt hamnade jag på skogsstigarna som jag brukar köra, många mil hemmifrån i ödemarken.Vurpade rejält och höll på att få hojen rullande över mig!Blev skitnödig av den vurpan.. Tog en S-kurva, 1m bred, lite för fort och något under snön kickade upp det inre framhjulet när jag låg på ställ i sista kurvan. Det slutade med att jag for som en vante rätt ut bland skiten. Landade mjukt tack och lov men har ont som fan i nacken och ena handleden nu.Moppen då.. jo båda bakskärmar blev nernöjda halvvägs till bakdäcken, ena backspegeln skev, andra backspegeln avbruten, handskyddet sönderbrutet, tanklocket spräckt av panelhållaren och kopplingsgreppet pajjade i hålet till spegeln.Mina framskärmar blev lite skeva men det drog jag till rätta på plats.Samlade ihop mina grejjer och knölade in det under sadeln.Körde sen vidare och det tog inte länge innan hornen stack ut igen.20min efter vurpan dånar jag rätt in i ett omkullblåst träd och lyckas spetsa det in mellan A-armarna fram så styret låser sig. Grenen går av och sitter sjukt fastkilad.Efter en stunds hoppande på stötfångaren samtidigt som jag drar i grenen kommer den loss. Ingen synligt skadat så jag dånar vidare.Har just tagit ett varmt bad och värmt upp nacken så nu är det lite bättre.Filmade lite körning strax innan vurpan. Detta är på ett annat ställe med lite bredare stig och skaplig sikt. Filmar med kopplingshanden så körningen är väl sådär
...20min efter vurpan dånar jag rätt in i ett omkullblåst träd och lyckas spetsa...
Ibland kan det som fyrhjulingsåkare vara lite svårt att förklara för hemmasittande BigBrother-fantaster vad man egentligen håller på med... och ibland undrar man det till och med själv!...men slutar man?Näää....