rivit halva hojjen idag för att jag skulle kolla ventilspelet. Tyvärr så behövde jag justera på insugssidan och fick ju lossa kamaxel och kamkedja med. Det var ju lungt men i veckan när de nya chimsen kommer på posten ska man lyckas få ihop detta igen.. Bör tilläggas att jag aldrig sett en kamaxel innan i mitt liv och jag skruvar lite på känn med en bok på Engelska som jag knappt förstår.. En lärorik dag och så ber vi alla för att ihopmonteringen går smärtfritt
Kan du ha en huvudsäkring som brunnit tro? Sitter väll under dynan på din ATV om jag fattat det hela rätt?!
Ja det låter nästan som en säkring eller glapp i en vordna el eller liknande. Kan även vara ett relä som inte är som det skall. Hopp as du hittar det utan för stora beskymmer!
Vaknade vid 4 inatt och kunde inte somna om.. Koka en kanna kaffe och gick ut för att sätta ihop det sista efter ventiljustering och övrig service. Färdig blev jag också.Nu är jag bra sugen på att ta en liten runda strax innan 7, frågan är ju om de andra i byn tycker att ljudet från en dinli en lördagsmorgon är lika fin fågelsång som jag tycker..
Felet var att kablarna till blinkersen hade lossnat, så när man blinkade höger så blev det väl korttis o säkringarna gick....Nota:Felsökning 1200:-Synd att man har tummen mitt i handen :-(Men nu funkar det iallafall....Tack för tipsen!!!