Citat från: DinliRobban skrivet 11 september 2011 kl. 19:53:13Nytt bakrack o låda monterad.Snyggt! Biltemas?
Nytt bakrack o låda monterad.
Nu har man bytt avgassystem till willeyco helsystem, har även lindat in det med svart avgasbandage, det blev helt ok.Efter det så var det dags att byta huvudmunstycke, en baggis tänkte jag, kan ju inte vara några problem.Eller hur, skruv djävulen hade varit och sett över mina 4 skruvar i botten på förgasaren, ingen gick inte att rubba!!Dom måste sitta med någon form av super loctite!Efter ett moget övervägande så kom jag fram till att det vore bäst för mig, och för min Dinli, att jag försöker i morgon igen, istället för att få ett 7 helve... utbrott över den idiot som dragit fast skruvarna i kväll. Ta en rejäl avbitare och nyp tvärs över skallen liksom uppe ifrån skallen sett. Då får man rejält tag och bra kraft. Brukar ta dom jävligaste så skruvarna Om någon har något bra tips på hur man enklast lossar skruvarna, tar jag tacksamt emot det.Sådär ja, nu har jag skrivit av mig lite, nu är det bara att invänta John Blund!
Nu har man bytt avgassystem till willeyco helsystem, har även lindat in det med svart avgasbandage, det blev helt ok.Efter det så var det dags att byta huvudmunstycke, en baggis tänkte jag, kan ju inte vara några problem.Eller hur, skruv djävulen hade varit och sett över mina 4 skruvar i botten på förgasaren, ingen gick inte att rubba!!Dom måste sitta med någon form av super loctite!Efter ett moget övervägande så kom jag fram till att det vore bäst för mig, och för min Dinli, att jag försöker i morgon igen, istället för att få ett 7 helve... utbrott över den idiot som dragit fast skruvarna i kväll. Om någon har något bra tips på hur man enklast lossar skruvarna, tar jag tacksamt emot det.Sådär ja, nu har jag skrivit av mig lite, nu är det bara att invänta John Blund!Har du förgasaren löst så funkar det väldigt bra att "knixa" lös dom med en liten svetstång.Ett annat knep är att ha stjärnmejjan i skruvspåret o knacka till med en hammare på den,likt ett dorn.Sen brukar dom lossna lätt. mvh//hades
Citat från: Babading skrivet 2 oktober 2011 kl. 00:48:32Nu har man bytt avgassystem till willeyco helsystem, har även lindat in det med svart avgasbandage, det blev helt ok.Efter det så var det dags att byta huvudmunstycke, en baggis tänkte jag, kan ju inte vara några problem.Eller hur, skruv djävulen hade varit och sett över mina 4 skruvar i botten på förgasaren, ingen gick inte att rubba!!Dom måste sitta med någon form av super loctite!Efter ett moget övervägande så kom jag fram till att det vore bäst för mig, och för min Dinli, att jag försöker i morgon igen, istället för att få ett 7 helve... utbrott över den idiot som dragit fast skruvarna i kväll. Ta en bra skruvmejsel och en liten hammare hål spänning på skruven samtidigt som du knakar på mejseln det brukar funka annars om du kan låna dig en slag mejsel då är funktionen inbyggd den vrider när du slår på den Om någon har något bra tips på hur man enklast lossar skruvarna, tar jag tacksamt emot det.Sådär ja, nu har jag skrivit av mig lite, nu är det bara att invänta John Blund!Har du förgasaren löst så funkar det väldigt bra att "knixa" lös dom med en liten svetstång.Ett annat knep är att ha stjärnmejjan i skruvspåret o knacka till med en hammare på den,likt ett dorn.Sen brukar dom lossna lätt. mvh//hades
Nu har man bytt avgassystem till willeyco helsystem, har även lindat in det med svart avgasbandage, det blev helt ok.Efter det så var det dags att byta huvudmunstycke, en baggis tänkte jag, kan ju inte vara några problem.Eller hur, skruv djävulen hade varit och sett över mina 4 skruvar i botten på förgasaren, ingen gick inte att rubba!!Dom måste sitta med någon form av super loctite!Efter ett moget övervägande så kom jag fram till att det vore bäst för mig, och för min Dinli, att jag försöker i morgon igen, istället för att få ett 7 helve... utbrott över den idiot som dragit fast skruvarna i kväll. Ta en bra skruvmejsel och en liten hammare hål spänning på skruven samtidigt som du knakar på mejseln det brukar funka annars om du kan låna dig en slag mejsel då är funktionen inbyggd den vrider när du slår på den Om någon har något bra tips på hur man enklast lossar skruvarna, tar jag tacksamt emot det.Sådär ja, nu har jag skrivit av mig lite, nu är det bara att invänta John Blund!Har du förgasaren löst så funkar det väldigt bra att "knixa" lös dom med en liten svetstång.Ett annat knep är att ha stjärnmejjan i skruvspåret o knacka till med en hammare på den,likt ett dorn.Sen brukar dom lossna lätt. mvh//hades