Inte just idag.Men väl min Dinlidag i söndags Körde en sväng till Biltema i Umeå och handlade lite.Det blev en tur på totalt 38 mil, och många stopp på vägen hem för att kolla gpsen efter småvägar Stannade även av i Vindeln där några släktingar bjöd på mat och fika När jag väl kom hem så såg jag att kedjan börjar va lite dålig.Om jag bara hade märkt det tidigare så hade jag ju kunnat köpa en i Umeå
Jo tom. vädret var med mig Inte så fasligt varmt som det varit tidigare under veckan (runt 30 grader i skuggan).Utan det var molnigt och inga regnskurar, även om det såg nära ut ibland.Sedan framemot kvällen så kom solen fram ibland Önskar jag hade med mig mer fika och en reservdunk så hade resan säkert blivit några mil till
Citat från: FaC skrivet 14 juni 2011 kl. 23:48:45Jo tom. vädret var med mig Inte så fasligt varmt som det varit tidigare under veckan (runt 30 grader i skuggan).Utan det var molnigt och inga regnskurar, även om det såg nära ut ibland.Sedan framemot kvällen så kom solen fram ibland Önskar jag hade med mig mer fika och en reservdunk så hade resan säkert blivit några mil till Oj vad du far ut på långa körningar.I sommar kan du ju köra norr ut å besöka oss i pite å kanske haka på en liten tur här omkring.Bara skriva när du är sugen på en tripp.Det brööölar väl inte värst nu för tiden när du ligger på långkörning
Idag har jag mekat med förgasaren igen... och äntligen har jag fått hojen och gå bra och det konstiga va att det var mitt K&N filter som var felet:P nu kör jag med Orginal luftfiltret och utan locken på burken och viken skillnad det blev den varvar ut och går rent på alla varv nu... men dock är jag lite skeptiskt mot att köra med Orginal filtret känns inte som det är optimalt men det funkar ju bra .. min setup nu är:HMF Competition Slip-onOrginal filter (utan lock)15/38 drevningHuvudmunstycke: 185 ( hade 175 innan men då blev den rätt varm så fläkten starta så tänkte det va säkrast att gå upp 1 steg)Lågfart: 55 Bränsle skruven : ute ca. 3½-4 varv (inte helt klar där dock funderar på att gå upp till 65)Nålen: Max höjdgör 146km/h på mätarn då går varvstoppet i har väg däck så skulle gissa på runt 120-125 verkliga km/hNu till frågan då ska man byta till Uni-filter eller köra som jag gör nu? tacksam för svar