Dreva den så den inte varvar så mycket om du ska köra mycket landsväg så sparar du ju lite på motor och kropp! Köp sen hem olja och filter och byt själv, ventilerna lär du nog inte behöva grubbbla över dom första 500 milen och då förmodligen blir det bara en kontroll... Jag inbillar mig lite att man skrämmer upp sig en del av att läsa om "alla" problem ägare har haft...
Citat från: Tripod skrivet 6 mars 2011 kl. 11:06:25Dreva den så den inte varvar så mycket om du ska köra mycket landsväg så sparar du ju lite på motor och kropp! Köp sen hem olja och filter och byt själv, ventilerna lär du nog inte behöva grubbbla över dom första 500 milen och då förmodligen blir det bara en kontroll... Jag inbillar mig lite att man skrämmer upp sig en del av att läsa om "alla" problem ägare har haft... Ja, det ska jag göra! Vad ska jag ha för drev för att få ner varvet så mkt som möjligt? Ventilerna kollades nu på senaste servicen och behövdes inte ställas in. Det enda som håller mig tillbaka från att serva själv är garantin :S där är väl 3 års garanti va?
Surt sa räven. Blir väl en gängfil till att fixa till gängorna. Eller köpa nya gängor till hubben. I värsta fall en ny komplett hubb. Men tror gängorna fanns lösa att köpa. Riskens ju att dom befintliga blivit krökta oxå. Och hur gick det med hubben. Den är ju i aluminium.