Ja det är ju halva nöjet att få utmana, men med rätt utrustning/tillbehör kan man klara sig mycket bra med 2wd också.Såg ut att ha varit en bra dag. Ni såg ut att ha kramsnö där.
Va ute o plogade igår, allt va frid o fröjd.så hade jag bara några meter kvar innan jag var klar med grannens gård...Ska hissa upp plogen, DÅ blinkar lysena till o maskinen DÖR!!!!När jag försökte starta så surrade det i den svarta boxen längst bak under sadeln....Men inget annat hände...Fick ringa efter draghjälp o fick hem maskinen.Åkte till ÅF idag o frågade vad dom trodde att det kunde var, då svarade dom att det var säkert batteriet. Fick min Dinli i mitten av november o batteriet slut redan? Låter ju lite konstigt....Nån som råkat ut för liknande?
Citat från: DinliRobban skrivet 11 februari 2011 kl. 21:51:48Va ute o plogade igår, allt va frid o fröjd.så hade jag bara några meter kvar innan jag var klar med grannens gård...Ska hissa upp plogen, DÅ blinkar lysena till o maskinen DÖR!!!!När jag försökte starta så surrade det i den svarta boxen längst bak under sadeln....Men inget annat hände...Fick ringa efter draghjälp o fick hem maskinen.Åkte till ÅF idag o frågade vad dom trodde att det kunde var, då svarade dom att det var säkert batteriet. Fick min Dinli i mitten av november o batteriet slut redan? Låter ju lite konstigt....Nån som råkat ut för liknande?Gissar på att du inte har GEL batteri.Enligt min erfarenhet är detta ett bättre batteri en ett traditionellt syra batteri....
Och har oxå fått nya krukan idag, och monterat på fästet för lille kameran Det är lite HALO över den