Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Avgastemp  (lĂ€st 4871 gĂ„nger)

Utloggad Devil

Avgastemp
« skrivet: 16 september 2007 kl. 20:17:52 »
Har förstÄtt att d ska va normalt me röd krök nÀr man kör.. men min blir gul frÄn avgasflÀnsen till en bit förbi vÀrmeskyddet över motorn... oavsett hur fort eller lÀge man kör..!
handlarn har bestycat om förgasaren (tror ja..) med resultatet att den gÄr mycket bÀttre, men den blir precis lika varm fortfarande...
ska det va sÄ hÀr? blir era hojar lika varma? mitt avgasrör Àr nu svart/blÄtt förbi vÀrmeskyddet... börjar bli orolig.
Honda ATC110...   -Utsliten
Polaris 250R...       -Klotad
Rapier 450...         -garantibytt...
Rapier 450 #2...    -Projekt Hyosung- =;)

Utloggad Z

Avgastemp
« Svar #1 skrivet: 16 september 2007 kl. 21:21:23 »
Har inte kört sÄ mycket med mitt nya effektsystem men med mitt org system pÄ sÄ blev kröken glödhet efter bara ngn minuters tomgÄng.
LÀst fler trÄdar ang detta och det Àr vÀl normalt.
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad Devil

Avgastemp
« Svar #2 skrivet: 17 september 2007 kl. 20:10:37 »
Tja
Har du skaffat helsystem till eller Àr d bara ny dÀmp?
slutade den smÀlla vid gasavslag oxÄ?
gĂ„r bĂ€ttre antar ja...  8) hehe
Honda ATC110...   -Utsliten
Polaris 250R...       -Klotad
Rapier 450...         -garantibytt...
Rapier 450 #2...    -Projekt Hyosung- =;)

Utloggad tros-kaffe

Avgastemp
« Svar #3 skrivet: 15 december 2007 kl. 21:13:40 »
Ingen som har hittat nÄgon lösning pÄ glödande avgasböj?
Har nÄgon testat att fettat pÄ ordentligt med sÄs?
Jag ska sjÀlv testa att montera 170-175-180 i huvudmunstycke och 50-55 i lÄgfart.
Än sĂ„ lĂ€nge sĂ„ har jag bara höjt nĂ„len och skruvat ut blandskruven.
Har nÄgon kollat om eventuellt tÀndningen stÄr sent?
HYOSUNG 450TE

Utloggad kyozo

Avgastemp
« Svar #4 skrivet: 15 december 2007 kl. 21:42:41 »
min Àr om bestyckad med men vet ej med vilket munstycke tyvÀrr men jag fÄr fortfarande en orange krök hela vÀen förbi vÀrme skyddet om jag plÄgar "stackarn" ordentligt men vid fis Äka sÄ blir den lite svagt orange fram till vÀrme skyddet....
enligt tilverkaren sÄ ska avgastemp ligga pÄ ca 95 grader pÄ tomgÄng Ä dÄ kan jag förstÄ om det blir varmt vid "hÄrd" körning

men jag gillar det inte...... :?  för mig ser det ut som att inte allt stĂ„r rĂ€tt till men kan det vara sĂ„ simpelt som att det Ă€r vĂ€ldigt dĂ„ligt med gods i orginal systemen Ă„ dĂ€rför dom blir oranga sĂ„ lĂ€tt :?:  :?:  :?:

nĂ„n som har satt pĂ„ ett full efekt system som har mĂ€rkt nĂ„n skilnad  :?:
Goes 450X 07 SÅLD

***************************************

Utloggad tros-kaffe

Avgastemp
« Svar #5 skrivet: 16 december 2007 kl. 07:35:32 »
95 grader fÄr ingen metall att bli glödande, eller missade du möjligtvis en nolla?
Du har ingen lust att ta bort flotörkoppen Ä kolla vad det sitter för munstycken monterat i den?
HYOSUNG 450TE

Utloggad xxx

Avgastemp
« Svar #6 skrivet: 16 december 2007 kl. 10:16:36 »
Orginal lÄgfartsmunstycke Àr storlek 55 :roll:
yklig Ägare till en Goas 450x

Utloggad Jonas Bergh

Avgastemp
« Svar #7 skrivet: 16 december 2007 kl. 10:45:34 »
Citat frÄn: "kyozo"
...nÄn som har satt pÄ ett full efekt system...


Var fÄr man tag pÄ ett sÄdant?

Utloggad xxx

Avgastemp
« Svar #8 skrivet: 16 december 2007 kl. 14:15:47 »
Fel av mig 45 sitter det som lÄgfartsmunstycke :oops:
yklig Ägare till en Goas 450x

Utloggad kyozo

Avgastemp
« Svar #9 skrivet: 16 december 2007 kl. 19:11:19 »
Citat frÄn: "Jonas Bergh"
Citat frÄn: "kyozo"
...nÄn som har satt pÄ ett full efekt system...


Var fÄr man tag pÄ ett sÄdant?


jag menade ett helt eftekt system med bÄde krök och slutburk.....
men jag vill med gÀrna veta om det finns till goes/hyosung 450
Goes 450X 07 SÅLD

***************************************

Utloggad Zappman

Avgastemp
« Svar #10 skrivet: 16 december 2007 kl. 22:11:29 »
Efter 6 mils körning idag, tog jag tempen pÄ avgaskröken och in i ljuddÀmparen,
med en ir-mÀtare.
168 resp 300 +.
Lugn stads- och landsvÀgskörning.
yosung TE 450
Yamaha TDM 850 -94 SĂ„ld
Kawasaki GPX 750 -88 SĂ„ld
Suzuki GSX 400 E -84 SĂ„ld
V70 -00

Utloggad tros-kaffe

Avgastemp
« Svar #11 skrivet: 17 december 2007 kl. 20:39:49 »
Min krök har slutat att bli röd/gul efter att jag tog bensinen direkt frÄn tanken till förgasaren, hade den stÄende pÄ tomgÄng i ca 5 min utan att det blev det minsta rött.
NÄgot för andra att testa och se om det blir samma resultat för er.
HYOSUNG 450TE

 


Online just nu.

146 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen
Flest online idag: 168. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme