Stockholms regler:• Avgiftsfri parkering för 2-hjuliga motorcyklar eller moped klass I utan sidovagn. Parkerar du motorcykeln/mopeden på en vanlig avgiftsbelagd parkeringsplats ska du lösa biljett. Vissa platser gäller bara under tiden 1 april–30 november.
TjaKom ut efter att jobbet sluta till hojen som stod på en mc parkering.Efter att jag låst upp den märkte jag att det satt en lapp in knögglad i styret.Veklade upp den i detta härliga regn ugh och där var det från Stockholms stads trafikkontor att det är ej tillåtet att parkera med 4-hjulig mc. 8O Får man inte längre parkera på mc plats? :?: :?: :?:
Jag ringde till Carpark:MC-registrerat FORDON skall:Betala som vanligt och sedan ringa in biljettnumret.MC-Registrerat FORDON får stå på MC-parkering om det finns plats (Man hamnar inom ritade markeringar) och betalning sker enligt ovan.P-Skiva behöver inte användas men det är bra om man ringer in och meddelar om man ska stå länge. Ska man in i handla mjölk så spelar det ingen roll.Det spelar inte Carpark nån roll att det är fler än 2 hjul.(Jag trodde det va gratis på MC-parkeringar men så va det visst inte.)/B
Ok men det är ju inte gratis för MC heller, alla måste ju betala avgift.Så det är ingen skillnad, det enda dom har den regeln för är att man med MC inte ska ta upp en hel bilruta men med fyrhjuling så sabbar man det om man står på en MC-ruta.Betala måste man oavsett.Biltull slipper du väl fortfarande med fyrhjuling?
Det va intressant för jag pratade precis med en kvinna på Stockholms parkering som säger detta:"Du måste alltid betala avgift, oavset om det är MC eller bil. Oavsett om du står på MC-plats eller inte. Avgift gäller alltid och du får ta med dig biljetten eftersom du inte kan fästa den nånstans."Så, nu säger samma bolag två saker IGEN! Jag blir galen på detta.med att sabba menar jag att det OFTAST går fler MC i samma ruta än fyrhjulingar, sen finns det ju enorma MC oxå. Det är inte konsekvens i saker o ting här i världen märkar jag...