Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Är LTZ 250 ovanlig?  (läst 1937 gånger)

Utloggad qvaddis

Är LTZ 250 ovanlig?
« skrivet: 1 september 2007 kl. 15:12:17 »
Hej alla.

Jag blev mkt intresserad av Suzukis svar på 250 och ser att fourbyfour.se säljer gatureggad ltz 250. Ser även en del filmer på den på youtube och den verkar lika grym som ltz 400, fast klenare förmodar jag självklart :)
Till frågan:
Är den ovanlig eller är det bara på senaste som denna modell erbjuds som gatureggad? Jag hittar nästan ingen tråd alls om denna här på forumet? Priset verkar ju helt klart det rätta!

Då den bara ligger några tusenlappar ifrån SMC,Kymco mfl så borde ju denna vara en favorit, men tydligen inte?
Nybliven ägare av en vägreggad Arctic Cat 450 XC -12
fd. stolt SMC CBW-250 ägare. (SÅLD!)

Utloggad Quadjonen

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #1 skrivet: 1 september 2007 kl. 22:23:06 »
Har en vanlig ltz som lekfordon och den hur lätt körd som helst, den gör 86km/h på GPS och mycket luft i däcken.Har spacer på 45mm bak pr sida och ligga bredd på grus o blötasvalt är KUL. M
Blev inget svar på frågan men endå
UteTur®™ LTD  B.E.S.T  ***cc
 GPS TrackGuard System
Rikligt utrustad; Head-up +++

 

Utloggad qvaddis

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #2 skrivet: 2 september 2007 kl. 00:04:41 »
Jag gissar att du menar en 250 när du säger "vanlig" LTZ?

Jag tackar för inlägget. Det är alltid intressant att höra erfarenheter. Om jag funderar på SMC kan jag lika gärna börja fundera på LTZ 250 (LT-Z250) då suzuki är en gammal pålitlig maskin med mkt delar osv.

Har någon annan erfarenheter av denna modell så skriv gärna!
Nybliven ägare av en vägreggad Arctic Cat 450 XC -12
fd. stolt SMC CBW-250 ägare. (SÅLD!)

Utloggad Hydro

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #3 skrivet: 14 september 2007 kl. 22:21:48 »
Jag lyfter tråden, i hopp om att nån skall släppa på lite info, för jag undrar också!

Jag är sugen på en oreggad, då den ändå inte skall köras varken på väg eller av nån med körkort... men hittar endast EN begagnad i hela Sverige, och den är typ 90 mil iväg...
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Hyssna

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #4 skrivet: 28 oktober 2007 kl. 11:23:26 »
Är ny i forumet och såg att diskussion om lt-z 250 fanns. Jag själv har haft en sedan i januari 2007 och är mycket nöjd med den. Jag kikade på många olika modeller bl.a. Kymco 300 men jag ville ha en utan automat. Jag fastnade direkt för Suzukin. Den har halvautomat vilket göt att min dotter (10 år) kan köra den.

Kvalitén är mycket bra och markfrigånen är bra, dels p.g.a. att det är kardan (inget underhåll). Det känns som att det mesta är överdimmensionerat, om man jämför med vissa andra billigare modeller.

För att vara en 250 så går den mycket bra, en fantastiskt rolig maskin.

Jag funderar däremot att byta upp mig till en 450, men har inte bestämt mig ännu.

Hoppas på mer diskussion om lt-z 250!

Utloggad Hydro

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #5 skrivet: 28 oktober 2007 kl. 11:29:05 »
Jag tänkte åka dem där 90 milen enkel resa, men säljaren ställde minsann upp på att åka en bit han med... så jag behövde bara åka 65 mil!
...enkel resa alltså.

Men det var det värt!

Det är en MYCKET driftsäker och bra maskin!

Med en framkomlighet utöver det vanliga just tack vare kardanen.

Här körs den ju iofs mest av barn, men även vuxna kan ha skitkul i en grusgrop, och den TÅL att användas!

Tyvärr har den hamnat i skuggan av 400:an, men denna är bra som instegsmaskin och perfekt för kidsen!
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad TAZ™

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #6 skrivet: 28 oktober 2007 kl. 20:00:35 »
gratulerar då till ett köp du e nöjd med då:)  funderade lite på en sådan när jag köpte min blaster eftersom pappa inte ville att jag skule ha 2t, men fans som tur var inga till salu så de blev en yamaha blaster :P har kört den i ett år utan att röra en skruv, dessutom så är den nog bättre en ltz250 på dom flesta punkter när man vill ha den till "lek", dessutom bättre pris o störe utbud. men grattis, önskar min far var som du o kunnde tänka sej att åka 90 mil enkel resa för att köpa något  :wink:
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad Thyrén

SV: Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #7 skrivet: 6 december 2009 kl. 19:59:10 »
Tja! :) Jag har en LTZ 250 jag med. Dom är skitbra! Jag tror dom gör 86km/h 8) Dom är grym i skogen och skitstark också! Jag drog upp min kompis när han hade sänkt sin Can-am Outlander 400 till styret på en myr :headbang: :headbang: :headbang:
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

 


Online just nu.

165 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
nicket5, Diesel Nordlöf, Morty,
Flest online idag: 169. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    Idag kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    Idag kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme