Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Är LTZ 250 ovanlig?  (läst 1944 gånger)

Utloggad qvaddis

Är LTZ 250 ovanlig?
« skrivet: 1 september 2007 kl. 15:12:17 »
Hej alla.

Jag blev mkt intresserad av Suzukis svar på 250 och ser att fourbyfour.se säljer gatureggad ltz 250. Ser även en del filmer på den på youtube och den verkar lika grym som ltz 400, fast klenare förmodar jag självklart :)
Till frågan:
Är den ovanlig eller är det bara på senaste som denna modell erbjuds som gatureggad? Jag hittar nästan ingen tråd alls om denna här på forumet? Priset verkar ju helt klart det rätta!

Då den bara ligger några tusenlappar ifrån SMC,Kymco mfl så borde ju denna vara en favorit, men tydligen inte?
Nybliven ägare av en vägreggad Arctic Cat 450 XC -12
fd. stolt SMC CBW-250 ägare. (SÅLD!)

Utloggad Quadjonen

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #1 skrivet: 1 september 2007 kl. 22:23:06 »
Har en vanlig ltz som lekfordon och den hur lätt körd som helst, den gör 86km/h på GPS och mycket luft i däcken.Har spacer på 45mm bak pr sida och ligga bredd på grus o blötasvalt är KUL. M
Blev inget svar på frågan men endå
UteTur®™ LTD  B.E.S.T  ***cc
 GPS TrackGuard System
Rikligt utrustad; Head-up +++

 

Utloggad qvaddis

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #2 skrivet: 2 september 2007 kl. 00:04:41 »
Jag gissar att du menar en 250 när du säger "vanlig" LTZ?

Jag tackar för inlägget. Det är alltid intressant att höra erfarenheter. Om jag funderar på SMC kan jag lika gärna börja fundera på LTZ 250 (LT-Z250) då suzuki är en gammal pålitlig maskin med mkt delar osv.

Har någon annan erfarenheter av denna modell så skriv gärna!
Nybliven ägare av en vägreggad Arctic Cat 450 XC -12
fd. stolt SMC CBW-250 ägare. (SÅLD!)

Utloggad Hydro

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #3 skrivet: 14 september 2007 kl. 22:21:48 »
Jag lyfter tråden, i hopp om att nån skall släppa på lite info, för jag undrar också!

Jag är sugen på en oreggad, då den ändå inte skall köras varken på väg eller av nån med körkort... men hittar endast EN begagnad i hela Sverige, och den är typ 90 mil iväg...
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Hyssna

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #4 skrivet: 28 oktober 2007 kl. 11:23:26 »
Är ny i forumet och såg att diskussion om lt-z 250 fanns. Jag själv har haft en sedan i januari 2007 och är mycket nöjd med den. Jag kikade på många olika modeller bl.a. Kymco 300 men jag ville ha en utan automat. Jag fastnade direkt för Suzukin. Den har halvautomat vilket göt att min dotter (10 år) kan köra den.

Kvalitén är mycket bra och markfrigånen är bra, dels p.g.a. att det är kardan (inget underhåll). Det känns som att det mesta är överdimmensionerat, om man jämför med vissa andra billigare modeller.

För att vara en 250 så går den mycket bra, en fantastiskt rolig maskin.

Jag funderar däremot att byta upp mig till en 450, men har inte bestämt mig ännu.

Hoppas på mer diskussion om lt-z 250!

Utloggad Hydro

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #5 skrivet: 28 oktober 2007 kl. 11:29:05 »
Jag tänkte åka dem där 90 milen enkel resa, men säljaren ställde minsann upp på att åka en bit han med... så jag behövde bara åka 65 mil!
...enkel resa alltså.

Men det var det värt!

Det är en MYCKET driftsäker och bra maskin!

Med en framkomlighet utöver det vanliga just tack vare kardanen.

Här körs den ju iofs mest av barn, men även vuxna kan ha skitkul i en grusgrop, och den TÅL att användas!

Tyvärr har den hamnat i skuggan av 400:an, men denna är bra som instegsmaskin och perfekt för kidsen!
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad TAZ™

Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #6 skrivet: 28 oktober 2007 kl. 20:00:35 »
gratulerar då till ett köp du e nöjd med då:)  funderade lite på en sådan när jag köpte min blaster eftersom pappa inte ville att jag skule ha 2t, men fans som tur var inga till salu så de blev en yamaha blaster :P har kört den i ett år utan att röra en skruv, dessutom så är den nog bättre en ltz250 på dom flesta punkter när man vill ha den till "lek", dessutom bättre pris o störe utbud. men grattis, önskar min far var som du o kunnde tänka sej att åka 90 mil enkel resa för att köpa något  :wink:
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad Thyrén

SV: Är LTZ 250 ovanlig?
« Svar #7 skrivet: 6 december 2009 kl. 19:59:10 »
Tja! :) Jag har en LTZ 250 jag med. Dom är skitbra! Jag tror dom gör 86km/h 8) Dom är grym i skogen och skitstark också! Jag drog upp min kompis när han hade sänkt sin Can-am Outlander 400 till styret på en myr :headbang: :headbang: :headbang:
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

 


Online just nu.

150 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 190. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme