min atv är reggad som terrängfordon. Jag böt bolag från trygghansa til IF idag, p.ga. förmåligare priser..trygg-hansa halvförsäkring helår = 2500 krIF HELförsäkring helår= 1800 krHär snackar vi skillnad!MVH
som vet vart och hur man försäkrar en polaris 400 som e reggad som motrorredskap klass II.
Citerasom vet vart och hur man försäkrar en polaris 400 som e reggad som motrorredskap klass II.För att ett fordon ska bli Motorredskap klII ska det reg/typbesigtigas av svensk maskinprovning. Detta kostar 1500 :- +m. Fordonet får då ha en maxhastighet på 30km/h. Samt att man ska ha LGF skylt och godkända lampor och reflexer. Sen är det ok att köra på väg.Har faktiskt lite svårt att tro att LGs USA importmaskiner skulle vara M-KLII reggade. Är dom det så ska det finnas ett intyg från svenska generalagenten att fordonet är Motorredskap klII reggat. Har just gått igenom detta med ett antal Kawasaki Mule (som är motorredskap kl 2, men behövde reggas för dragkrok, så jag tror jag har koll.. :? [/code]