... Hur som helst så har jag pratat med mitt försäkringsbolag (som inte kan göra så mycket åt saken utan hänvisar en till vägverket) och vägverket (som hänvisar en till trafikförsäkringsföreningen med den infon att man har ett fordon som är registrerat med 250cc 175kg och 13 kw) och slutligen trafikförsäkringsföreningen(TFF). Paragrafryttarna på TFF förklarar att gränsen går vid 125cc och 11kw. Att jag har en lätt mc över dom gränserna håller dom med om att är lite olyckligt men att det där är dom gränser dom har att följa...
rätt vad det är så kanske dom vill införa en hastighetsbegränsning på 70 kmh för fyrhjulingar
...Hur kan "johan_SMC250" inte förstå min frustration?Du har en registrerad och försäkrad "lätt mc", men rätt vad det är så råkar du på en myndighet med ett regelsystem från tiden innan man kunde registrera fyrhjulingar. ...
Hur som helst så har jag pratat med mitt försäkringsbolag (som inte kan göra så mycket åt saken utan hänvisar en till vägverket) och vägverket (som hänvisar en till trafikförsäkringsföreningen med den infon att man har ett fordon som är registrerat med 250cc 175kg och 13 kw) och slutligen trafikförsäkringsföreningen(TFF). Paragrafryttarna på TFF förklarar att gränsen går vid 125cc och 11kw