Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: ltz 400 med ett 160 munstycke  (lĂ€st 3214 gĂ„nger)

Utloggad ante_vante

ltz 400 med ett 160 munstycke
« skrivet: 24 augusti 2007 kl. 17:06:52 »
hej hej..

Àr det nÄgon som kan hjÀlpa mig med att berÀtta vad det ska va för instÀlningar pÄ förgasaren med ett 160 munstsycke?

Utloggad tldpredator

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #1 skrivet: 24 augusti 2007 kl. 19:42:46 »
jag tycker att du ska gĂ„ upp 1 eller 2 steg pĂ„ lĂ„gfarten oxĂ„. för att ha liter mer soppa frĂ„n början om du förstĂ„r vad jag menar. i och med att du gĂ„r upp pÄšlĂ„g farten sĂ„ kommer du fĂ„ ett bĂ€ttre gassvar. börja med det.

Utloggad ante_vante

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #2 skrivet: 25 augusti 2007 kl. 12:15:51 »
oki dÄ ska ja göra det. men du vet inte vilket jack nÄlen ska sitta i?

Utloggad zacka

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #3 skrivet: 25 augusti 2007 kl. 15:42:15 »
orig nÄl Àr inte justerbar
men pÄ min sÄ sitter det pÄ andra hacket (av 4 möjliga), samt luft skruven ut skruvat 3 varv
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad zupe

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #4 skrivet: 25 augusti 2007 kl. 18:09:39 »
Citera
orig nÄl Àr inte justerbar

Jo det Àr den visst det. men ite med hack. Man kan justera med brickorna ist.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc SĂ„ld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Z

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #5 skrivet: 25 augusti 2007 kl. 19:12:13 »
Har sjÀlv lite probbs, kör med 30 lÄgfart, öppen luftburk kn filter men den köver sig fortfarande pÄ lÄga varv.
Testat med skruven 2-3 varv men det blir inte bÀttre.
Men med lite choke gÄr den bÀttre vÀntar nu pÄ ett större lÄgfart.
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad zupe

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #6 skrivet: 25 augusti 2007 kl. 21:42:31 »
Jag kör med luftlock av, kn filter, annat slutstycke i dÀmparen. Kör med Dynojet nÄl och 160 main munstycke. Testade 27,5 lÄgfart men den gÄr bÀttre med 25 som jag har i nu.

Kan vara sÄ att du ska ha ett mindre
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc SĂ„ld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Z

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #7 skrivet: 26 augusti 2007 kl. 05:57:28 »
Citat frÄn: "zupe"
Jag kör med luftlock av, kn filter, annat slutstycke i dÀmparen. Kör med Dynojet nÄl och 160 main munstycke. Testade 27,5 lÄgfart men den gÄr bÀttre med 25 som jag har i nu.

Kan vara sÄ att du ska ha ett mindre


Men om jag chokar Ä den gÄr bÀttre borde det dÄ inte vara ett tecken pÄ att den vill ha mer sopp?
AlltsÄ ett större munstycke :)
Det jag tycker Àr lite skumt Àr dock att jag kan inte köra med den, jag mÄste ligga pÄ vÀldigt höga varv isf.
SĂ„ det verkar ju vara ganska mycket mer sopp den vill ha.
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad Mekken

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #8 skrivet: 26 augusti 2007 kl. 12:35:57 »
Testa att höja nÄlen med en eller ett par brickor som du lÀgger under nÄlen.. Har jag fÄtt göra ett par ggr nÀr jag ombestyckat ltz:or och det funkar bra..

Utloggad Z

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #9 skrivet: 26 augusti 2007 kl. 14:51:27 »
Citat frÄn: "Mekken"
Testa att höja nÄlen med en eller ett par brickor som du lÀgger under nÄlen.. Har jag fÄtt göra ett par ggr nÀr jag ombestyckat ltz:or och det funkar bra..


mmm har inte hunnit sÄ lÄngt :) fÄr se om jag hinner innan munstycket kommer.
Tycker bara att 32,5 eller vilken storlek det nu blir lÄter ganska stort menmen fÄr se hur d blir.
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad Mekken

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #10 skrivet: 26 augusti 2007 kl. 18:46:35 »
Tycker ja me.. Brukar rÀcka med 27,5 och sen höja nÄlen..

Utloggad Z

ltz 400 med ett 160 munstycke
« Svar #11 skrivet: 30 augusti 2007 kl. 19:21:14 »
FortsÀtter idenna trÄd med mitt problem :(

FÄr inte iordning pÄ min bestyckning av gasaren.
Har ett 30 munstycke och testat nÄlen pÄ 3,4,5 jacket men fÄr den inte att gÄ bra, pÄ 4 jacket sÄ gick han igÄng men jag fick ingen ordning pÄ tomgÄngen mÄste hÄlla lite gas annars dör han.
Blandar skruven har jag testat 2-3 varv.

NÀr jag gasar sÄ gÄr den rent Ä fint ca 4-5 gasrep men sedan Àndrar den karaktÀr Ä helt plötsligt vill den bara dö sÄ fÄr man gasa ordentligt för att hÄlla den i liv sÄ fortsÀtter det sÄ.

TrÄkiga var att nÀr jag tog ner förgasaren sÄ har en liten pinne inuti trotteln lossnat den som nÄl lÄsning skall sitta i :(
Kanske att nÄlen inte riktigt gÄr upp Ä ner?

Kan man köpa trottel lös?

Tacksam för tips

Z
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

 


Online just nu.

146 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Fraggler, tbd52,
Flest online idag: 175. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för pĂ„ lördag Ă€r det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme