Ok, bra att veta. Då har jag ju ett antal glada mil framför mig innan ventilerna kollas....om ingenting annat händer...Fast maskinen i sig tål väl ändå rätt mycket stryk ?
Citat från: "Blackman"Ok, bra att veta. Då har jag ju ett antal glada mil framför mig innan ventilerna kollas....om ingenting annat händer...Fast maskinen i sig tål väl ändå rätt mycket stryk ?Ett tips kan vara att känna efter glapp i styr resp spindelleder. Fick byta en spindelled på min för några veckor sedan. Ett annat problem som verkar finnas på en del Dinlis är att bromskivan glappar lite bak. Trots att man skruvar åt bulten så lossar den iallfall efter ett antal mil. Vete fan vad det beror på......
Jo. maskinenn tål att gasa med. Yamaha..m.m e bättre på att tåla stryck när man hoppar osånt. Bus körning med Dinli funkar oxå även lite tamare hopp. Motorn i sig är kanon på dinli. Riktigt skyst.Sen att dom snållat in på lite smågrejjer får man väll leva med när den är billigare.Men att Orginal lagren inte pallar mer än 200mil är lite dåligt. jag ska byta till SKF nu inann det händer nått. min har gått 200 nu.
Citat från: "Dany"Citat från: "Blackman"Ok, bra att veta. Då har jag ju ett antal glada mil framför mig innan ventilerna kollas....om ingenting annat händer...Fast maskinen i sig tål väl ändå rätt mycket stryk ?Ett tips kan vara att känna efter glapp i styr resp spindelleder. Fick byta en spindelled på min för några veckor sedan. Ett annat problem som verkar finnas på en del Dinlis är att bromskivan glappar lite bak. Trots att man skruvar åt bulten så lossar den iallfall efter ett antal mil. Vete fan vad det beror på......Nu antar jag att det mycket har att göra med hur man kör den, men hur långt hade din(li) <---*hahaha... gått innan du åkte på byte av spindelleden? Hmm, glapp i bromsskiva bak...låter otrevligt. Men den utsätts väl ändå för rätt mycket vibrationer...?
SKF?
Citat från: "Blackman"Citat från: "Dany"Citat från: "Blackman"Ok, bra att veta. Då har jag ju ett antal glada mil framför mig innan ventilerna kollas....om ingenting annat händer...Fast maskinen i sig tål väl ändå rätt mycket stryk ?Ett tips kan vara att känna efter glapp i styr resp spindelleder. Fick byta en spindelled på min för några veckor sedan. Ett annat problem som verkar finnas på en del Dinlis är att bromskivan glappar lite bak. Trots att man skruvar åt bulten så lossar den iallfall efter ett antal mil. Vete fan vad det beror på......Nu antar jag att det mycket har att göra med hur man kör den, men hur långt hade din(li) <---*hahaha... gått innan du åkte på byte av spindelleden? Hmm, glapp i bromsskiva bak...låter otrevligt. Men den utsätts väl ändå för rätt mycket vibrationer...?Jag hade nog kört ca 250 mil när jag fick byta spindelleden. Var rätt så rejält glapp faktiskt. Angående bromskivan så "hällde" jag på locktite på gängorna vid den stora muttern som håller bromsskivan. Verkade funka för efter kvällens tur (8,5 mil) så sitter den fast . Men som sagt, alla maskiner har sina fel och brister. Vissa har ju fått byta lager i bakaxeln efter 150 mil medan andra fått byta första vid 1000 mil eller mer. Har själv kört 335 mil nu och ännu inget lagerras (peppar, peppar). Risken är att man blir alldels "nojjig" när man läser alla inlägg kring de fel som vissa får på sina maskiner. Mitt tips:Kör och njut av maskinen och gå inte och oroa er över saker som kan gå sönder bara för att andra har maskiner med dessa fel.Dany
Citat från: "Blackman"SKF?Svenska Kullager Fabrikens kullager. De flesta byter till dessa när originallagren rasar då dessa är bättre hållbarhet på (gummitätade bla)
Citat från: "Dany"Citat från: "Blackman"SKF?Svenska Kullager Fabrikens kullager. De flesta byter till dessa när originallagren rasar då dessa är bättre hållbarhet på (gummitätade bla)Ok. Du kanske själv kör med dessa lager ?