Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Brutalt brukad BruteForce, behöver hjälp!  (läst 1757 gånger)

Utloggad Ottosson79

Brutalt brukad BruteForce, behöver hjälp!
« skrivet: 20 augusti 2007 kl. 10:34:54 »
Halloj!

Har en gatreggad BruteForce 750, har gått 73 hårda timmar i skogen, all plast i fronten är borta (ser dock snyggare ut utan) samt att ena fotstödet ink ena sidan på bakskärmen är trasig..hela bakskärmen måste bytas då den är i ett stycke, problemet är att jag har en Limited edition som är silvermetallic och det finns inga skärmar att få tag på i den färgen..eller rättare sagt så finns det BARA gröna skärmar att köpa!

Har kollat i både Sverige och Tyskland där jag köpte BF:en!?

Nått tips?

Sen undrar jag över hasplåtskitet på kawsakis egen sida (www.kawasaki.se) och hur komplett det är med tanke på att det skiljer över 4000:- emot kitet Funride erbjuder, nån som vet mer?

Sen kanske den viktigste frågan, skulle verkligen behöva mycket bredare däck då vi ofta drar 500 kilos last på väldigt blöta myrar, orginaldäcken fungerar skapligt om man har jämn fart men kan man inte ha det så blir det winsch därifrån!

Behöver ingen höjning så att gå upp i fälgstorlek behöver jag inte, alufälgar vill jag ej ha då jag sett så många sönderkörda kanter emot sten osv och då är dom ej så snygga längre!

Så plåtfälgar och riktigt breda och gärna grovt mönstrade däck, finns det nån som har nått sådant paket..har ju sett många paket med alufälgar men det vill jag som sagt inte ha!

Och vilken bredd kan man ha utan att det blir överdrivet och okörbart, hade riktigt breda spidertrac (tror jag det va) på en av våra gamla ATV:s och den direkt flöt fram på myrarna!

Ge mig mått tack!

Åkte förövrigt 2,2 km på bakhjulet med min LTR 450 på varvstoppen (ca 125 km/h), finns det nått satt rekord idag och hur långt är det isåfall?

Utloggad QL

Brutalt brukad BruteForce, behöver hjälp!
« Svar #1 skrivet: 20 augusti 2007 kl. 11:50:50 »
För arbete tycker jag Kenda Bearclaw på plåtfälg fungerar ypperligt.
Suzuki säljer ett sådant Big foot kit till LTA700 som passar rakt av på BF750.
http://www.suzukimc.se/show.php?id=1070072
GB Blade 425 4x4
SYM TrackRunner 200 2x4

Tidigare ATV innehav:
Suzuki KingQuad 700
Linhai Allroad 300
Lifan 250 kopia

Utloggad Respekt

Re: Brutalt brukad BruteForce, behöver hjälp!
« Svar #2 skrivet: 20 augusti 2007 kl. 12:29:08 »
Citat från: "Ottosson79"
Halloj!

Har en gatreggad BruteForce 750, har gått 73 hårda timmar i skogen, all plast i fronten är borta (ser dock snyggare ut utan) samt att ena fotstödet ink ena sidan på bakskärmen är trasig..hela bakskärmen måste bytas då den är i ett stycke, problemet är att jag har en Limited edition som är silvermetallic och det finns inga skärmar att få tag på i den färgen..eller rättare sagt så finns det BARA gröna skärmar att köpa!

Har kollat i både Sverige och Tyskland där jag köpte BF:en!?

Nått tips?

Sen undrar jag över hasplåtskitet på kawsakis egen sida (www.kawasaki.se) och hur komplett det är med tanke på att det skiljer över 4000:- emot kitet Funride erbjuder, nån som vet mer?

Sen kanske den viktigste frågan, skulle verkligen behöva mycket bredare däck då vi ofta drar 500 kilos last på väldigt blöta myrar, orginaldäcken fungerar skapligt om man har jämn fart men kan man inte ha det så blir det winsch därifrån!

Behöver ingen höjning så att gå upp i fälgstorlek behöver jag inte, alufälgar vill jag ej ha då jag sett så många sönderkörda kanter emot sten osv och då är dom ej så snygga längre!

Så plåtfälgar och riktigt breda och gärna grovt mönstrade däck, finns det nån som har nått sådant paket..har ju sett många paket med alufälgar men det vill jag som sagt inte ha!

Och vilken bredd kan man ha utan att det blir överdrivet och okörbart, hade riktigt breda spidertrac (tror jag det va) på en av våra gamla ATV:s och den direkt flöt fram på myrarna!

Ge mig mått tack!

Åkte förövrigt 2,2 km på bakhjulet med min LTR 450 på varvstoppen (ca 125 km/h), finns det nått satt rekord idag och hur långt är det isåfall?
vart körde du?????????
trx450r lite smått o gott

Utloggad Adam A

Brutalt brukad BruteForce, behöver hjälp!
« Svar #3 skrivet: 20 augusti 2007 kl. 14:04:27 »
ja´kör me kenda bearclaw o ja vet inte va ja tycker riktigt..... dom är bra, men d känns som att d borde finnas nått lite grövre o bredare för att bli perfekt, har fastnat ganska många ggr på min 14 timmar körda maskin, men d är klart, då har d fanimej vart surt också:)
rizzly 660 -06

Utloggad Jocke72

Re: Brutalt brukad BruteForce, behöver hjälp!
« Svar #4 skrivet: 20 augusti 2007 kl. 20:25:07 »
Citat från: "Ottosson79"
Åkte förövrigt 2,2 km på bakhjulet med min LTR 450 på varvstoppen (ca 125 km/h), finns det nått satt rekord idag och hur långt är det isåfall?


Jag hoppas du har det på film!  8)


/J

Utloggad Ottosson79

Brutalt brukad BruteForce, behöver hjälp!
« Svar #5 skrivet: 20 augusti 2007 kl. 22:53:43 »
Har 2 mycket fina raksträckor i närheten utav mitt hem, en är ganska precis 2,2 km lång och den andra är 8 km dock lite ojämnare, inte ens en sport att åka på bakhjulet med en quad..samma mängd luft i bakdäcken och sen tar framskärmarna luft strax över 100 knyck och då är det som att åka med alla 4 hjul på marken..iaf på LTR:en!

BF:n är också en fin bakhjulsmaskin, dock måste man stå upp då man ej ser över framskärmen på bakhjulen..sen har jag problem med att den tvärdör och drar jordens oljemoln efter ett par hundra meter!

Näe har ingen film på det (tro vad ni vill) men ett flertal vittnen plus att jag fixar det igen utan problem, bara en quad som saknas..men det blir en sån igen snart också!

Utloggad markusa82

Brutalt brukad BruteForce, behöver hjälp!
« Svar #6 skrivet: 29 september 2007 kl. 22:08:21 »
vad kostar ett plastkit? våltade med min å måste byta fram o bakskärm som är vit lackad,mer du att kawasaki inte kunde ordna fram vit plast?

 


Online just nu.

174 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
lasse, Anta1, doggcrap,
Flest online idag: 211. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme