Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Billigt med helsystem från USA  (läst 2696 gånger)

Utloggad Moco

Billigt med helsystem från USA
« skrivet: 16 augusti 2007 kl. 10:10:07 »
Nu har jag fått mina prylar.

Jag beställde ett DMC Afterburner quiet från allthingsmoto.com, det kostade 3560 kr jämfört med 8000 på minhoj.se.
Dynojet kit och K&N luftfilter beställde jag från Tyskland, gick på 1800 kr.

Totalt med lite tull- och postavgifter blev kalaset:

3026,16 + 533,70 + 1806,02 + 903 = 6268,88 kr

6300 är rätt schysst för helsystem, dynokit och luftfilter tycker jag  :D

Nu återstår bara mecket.
1) luft-/soppaskruvar
2) Munstycke
3) Nålar
Och på med helsystemet och luftfiltret.
Kan ni tipsa mig om vilka nålar och munstycken jag skall använda? (Har sett guiderna här i forum om hur man gör.)
Är det något annat jag behöver känna till?

Tacksam för tips och hjälp.
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Z

Billigt med helsystem från USA
« Svar #1 skrivet: 16 augusti 2007 kl. 22:14:40 »
I runda slängar sparade du väl runt 2000:- cirkus :)
Helt ok ja.

Men du missar ju den alldeles superba kundservice som minhoj leverar :D
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad iroc

Billigt med helsystem från USA
« Svar #2 skrivet: 16 augusti 2007 kl. 22:48:51 »
Citat från: "Z"
I runda slängar sparade du väl runt 2000:- cirkus :)
Helt ok ja.

Men du missar ju den alldeles superba kundservice som minhoj leverar :D


om ja fattar rätt så sparade han 4440 kr bara på avgaset  8O
Raptor 700 se
Goldspeed bumper
Tusk nerfs
kenda klaw
mod. topp
je 11:1
kds +2 tb
## 4sale ##
 
#Life is too short to race a cheap quad.

Utloggad Tintin

Billigt med helsystem från USA
« Svar #3 skrivet: 16 augusti 2007 kl. 23:31:22 »
Härligt Moco, nu börjar det hända grejer!!! Mitt tips är att skita i DynoJet-nålarna. Dom verkar inte hamna centrerat i hålet utan mest skramla runt där och ge ojämnt med soppa. Har testat på två hojar nu, och det går helt klart bäst med originalnålarna. Vid behov kan du schimsa upp dom. Vad gäller munstyckena så är tipset att gå på rekommendationen som du fick med DynoJetkitet och ta det som utgångspunkt. Har för mig dom har alternativet "aftermarket exhaust and high flow air filter" eller nåt sånt.  Skruvarna i kopparna är mjuka och det är lätt att man drar dom runda. Tydligen är det s k pozidrive-skallar på dom, så se till att du har en stjärnmejsel som greppar bra innan du börjar vrida. Funkar inte det är tipset att ha en muttertång nära till hands och sedan byta ut skruvarna mot skruvar med insex-skalle på istället. Du kan köpa dom på Biltema och korta av dom till rätt längd själv. Se dock till att få bort graderna i änden på skruvarna innan du drar i dom. Aluminiumet i gängorna är mjukt, så det är lätt att dra runt annars. På det hela taget är det en baggis om man bara ser upp med fallgroparna enligt ovan. Lycka till!
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad zupe

Billigt med helsystem från USA
« Svar #4 skrivet: 17 augusti 2007 kl. 16:03:53 »
Går inte att blanda dynojet munstycken med org nål. Antingen bara dynojet eller bara orginal. Jag kör med dj nål och munstycke har inte märkt det du beskirver men det kanske är bara på kawa som det blir så.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Moco

Billigt med helsystem från USA
« Svar #5 skrivet: 17 augusti 2007 kl. 16:09:39 »
Nu blir jag lite förvirrad eftersom ni motsäger varann lite.
Tintin, du som kör KFX med framgång, hur har du gjort på din?
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Micke_P

Billigt med helsystem från USA
« Svar #6 skrivet: 17 augusti 2007 kl. 18:39:28 »
Jag kör med orginalnål och D-J munstycke, och det går alldeles utmärkt!
:¤::¤::¤::¤::¤::¤::
 www.HyrQuad.se
Event och uthyrning
::¤::¤::¤::¤::¤::¤::

Utloggad Tintin

Billigt med helsystem från USA
« Svar #7 skrivet: 17 augusti 2007 kl. 18:53:45 »
Citat från: "zupe"
Går inte att blanda dynojet munstycken med org nål. Antingen bara dynojet eller bara orginal. Jag kör med dj nål och munstycke har inte märkt det du beskirver men det kanske är bara på kawa som det blir så.

???? :x  :x  :x
Jag precis som Micke kör med DynoJet-munstycken och original-nål och det går inte bara utmärkt utan BÄTTRE än med DynoJet-nålarna. Det här är den andra KFX 700  som jag testar det på nu.
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad Z

Billigt med helsystem från USA
« Svar #8 skrivet: 17 augusti 2007 kl. 20:40:58 »
Citat från: "iroc"
Citat från: "Z"
I runda slängar sparade du väl runt 2000:- cirkus :)
Helt ok ja.

Men du missar ju den alldeles superba kundservice som minhoj leverar :D


om ja fattar rätt så sparade han 4440 kr bara på avgaset  8O


japp stämmer självklart kollade jag på fel modell när jag kollade priset hos svensk ÅF my bad :)
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad Moco

Billigt med helsystem från USA
« Svar #9 skrivet: 17 augusti 2007 kl. 22:10:17 »
Tack boys, då är jag med i matchen igen  :D

Jag kör på enligt mitt första inlägg i tråden, dock med undantaget att jag ej byter nålar och att jag är försiktig enligt Tintin-tipsen tidigare.
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Tintin

Billigt med helsystem från USA
« Svar #10 skrivet: 17 augusti 2007 kl. 22:17:48 »
Då ser vi fram emot en rapport efter helgen! Själv ska jag ta mig i kragen och skruva dit ett par nya nerfar...
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad Moco

Billigt med helsystem från USA
« Svar #11 skrivet: 28 augusti 2007 kl. 18:12:21 »
Hmm... skumt!

Min ÅF som fixar bestyckningen ringde och undrade om han verkligen skulle byta munstycken till Dyno-kittet eftersom dessa munstycken ger mindre soppa.
Orginal satt 140 nåt sånt och Dyno rekomendation var ju 124 resp. 128.
Vi kom fram till att vi följer Dyno´s, då blir det nog bäst men det känns ju konstigt att skaffa mer drag i en maskin och så går man ner i bränsle-tillförsel.

För övrigt tyckte jag väl att min maskin drog lite väl mycket soppa för att var strypt...
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

 


Online just nu.

195 gäster, 6 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Strawie, monster, rudolphi, nordlander, Jens vestberg, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 205. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme