Ja man kan inte kräva av en privatsvensson att den skall veta vad som gäller när inte ens mc-polisen vet.
Citat från: "PEPPE"Ja man kan inte kräva av en privatsvensson att den skall veta vad som gäller när inte ens mc-polisen vet.Nä men det går fortfarande att använda sunt förnuft.
Känner igen det här, har råkat ut för det själv.....Men någonting som förvånar mig är andra motorcyklister tycks behandla quad förare som något katten släpat in, eller e det bara jag?
Klurade lite på detta med att just ATV-förare skulle vara någon särbehandlad avskydd grupp?Tror faktiskt att det är som tråden spånar på...Okunskap!Bilens historia började på samma sätt....mopeden..motorcykeln och en annorlunda jämförelse är väl främlingsfientligheten.Kort och gott att det folk inte vet nåt om är dom rädda för. Är man osäker går man efter det lilla man läst och hört..Och "Rötäggen" som klantar till det är dom som skapar rubriker och får alla andra okunniga att dömma resten.Alla araber är ju inte terrorister ;-)Bara som en tanke...spånar lite hej vilt här,så rätta mig gärna.
Det är dags att ni läser igenom den här tråden från början nu. Då kommer ni förhoppningsvis att se en hel del motsägelsefulla argument och påståenden. Kör lagligt men be alla som ifrågasätter er framfart att dra å h-vete..det håller inte i längden.Tänk på att ni är ambassadörer för en ständigt växande skara ATV-åkare i hela landet. Sansa er lite och avsätt en minut till att informera personen i fråga om vilka regler som gäller för att framföra ditt fordon.Om vi ska ha kvar möjligheten att åka som vi gör idag och förhoppningsvis få till en ändring av terrängkörningslagen så vi kan nyttja fyrhjulingarna efter befintliga skoterleder och nya offroadslingor kräver det att vi hjälps åt och skapar en positiv attityd rund ATV:er. Som med allt nytt byggs det upp en osäkerhet runt det hela tills vanligt folk också inser fördelarna med att kunna framföra detta trevliga fordon. Det finns många saker som talar emot ATV:er idag såsom miljö, trafiksäkerhet, skador i terrängen osv. Allt detta måste vi vända till vår fördel om förutsättningarna för att åka ska bli bättre och inte sämre. Titta på ATV-träffen i Svågadalen förra året där det inte krävdes mer än en ett fåtal förare som ställde till det för alla andra.
Citat från: "Northleaf"Det är dags att ni läser igenom den här tråden från början nu. Då kommer ni förhoppningsvis att se en hel del motsägelsefulla argument och påståenden. Kör lagligt men be alla som ifrågasätter er framfart att dra å h-vete..det håller inte i längden.Tänk på att ni är ambassadörer för en ständigt växande skara ATV-åkare i hela landet. Sansa er lite och avsätt en minut till att informera personen i fråga om vilka regler som gäller för att framföra ditt fordon.Om vi ska ha kvar möjligheten att åka som vi gör idag och förhoppningsvis få till en ändring av terrängkörningslagen så vi kan nyttja fyrhjulingarna efter befintliga skoterleder och nya offroadslingor kräver det att vi hjälps åt och skapar en positiv attityd rund ATV:er. Som med allt nytt byggs det upp en osäkerhet runt det hela tills vanligt folk också inser fördelarna med att kunna framföra detta trevliga fordon. Det finns många saker som talar emot ATV:er idag såsom miljö, trafiksäkerhet, skador i terrängen osv. Allt detta måste vi vända till vår fördel om förutsättningarna för att åka ska bli bättre och inte sämre. Titta på ATV-träffen i Svågadalen förra året där det inte krävdes mer än en ett fåtal förare som ställde till det för alla andra.Detta kan jag bara hålla med om. Det gäller att följa lagen och sköta sig när man kör på sin fyrhjuling för att folk inte ska hata oss. Lite orolig blir man när man ser filmerna ifrån ATVstockholm där några kör på bakdäcken efter cykelbanor, kör ner träd bara för att det går och så vidare. Nu låter jag som någon polis, men har börjat tröttnat på att skoterklubbarna här i länet förbjuder oss fyrhjuliga fordon att köra på deras leder eftersom vi inte kan sköta det ansvaret.Men mycket av avskyn kommer ifrån att dom inte vet så mycket, blev stoppad av en polis i december som ville rapportera mig för olovlig körning, och när till och med dom som ska kontrollera att vi följer lagen inte kan reglerna då vet inte privatpersoner tillräckligt mycket om oss.