försök hitta vilket mätvärde du ska ha på den, synd att köpa i onödan om den är dyr och krånglig att byta. om du hittar en bra åf för dinli så kanske dom kan hjälpa dig med både värden och ev en ny givare.visst hade du väl bra gnista nu? kollat att den står rätt i motorn?
Du kan köra runt motorn på starten och lysa på svänghjulet och se att vissa markeringar är på rätt ställe när det blixtrar om stroboskopet. Men inte ska väl det behövas här?
...om inte så lovar jag att det kommer smälla fint om dinlin på nyårsafton ;-)
Låtit den stå orörd ett tag fram tills idag. men fick inte igång den trots startgas o blå fin gnista. Det måste vara att den tänder vid helt fel tillfälle eller så är det nåt med toppen.TÄnkte lämna in den på verkstad ist, o sätta ett tak på 5000kr i rep kostnad, fixar dom det så hurraaaa. om inte så lovar jag att det kommer smälla fint om dinlin på nyårsafton ;-)