Citat från: Oskar P skrivet 21 mars 2011 kl. 16:39:52arctic cat diesel finns som traktorreggad och lämpar sig till det, dock har den CVT med centrifugalkoppling precis som Can-am vilket sliter på remmen om man kör sakta men dieseln kan tack vare det lägre varvtalet smyga bättre, men 3km/h är saktaste du kan köra med den innan den kopplar ifrån.arctic cat mudpro har lägre utväxling och kan köras så sakta att mätaren inte ens visr utslag, men den maskinen är dyr!Can Am, Polaris och även Kawasaki (tror jag) har inte centrifugalkoppling. Däremot har Suzuki, Arctic och Yamaha cenrtrifugalkoppling/slirkoppling. Den ju konstruerad så att den ska ta ut sliret i kopplingen och inte på remmen. På min AC 500 som jag hade var det fullt remtryck från 2km/h, vilket inget annat märke kan mäta sig med. Arctics cvt och lågväxel saknar jag på Suzukin då KQ är högre växlad.
arctic cat diesel finns som traktorreggad och lämpar sig till det, dock har den CVT med centrifugalkoppling precis som Can-am vilket sliter på remmen om man kör sakta men dieseln kan tack vare det lägre varvtalet smyga bättre, men 3km/h är saktaste du kan köra med den innan den kopplar ifrån.arctic cat mudpro har lägre utväxling och kan köras så sakta att mätaren inte ens visr utslag, men den maskinen är dyr!
Citat från: svezon skrivet 27 mars 2011 kl. 22:09:50Citat från: Oskar P skrivet 21 mars 2011 kl. 16:39:52arctic cat diesel finns som traktorreggad och lämpar sig till det, dock har den CVT med centrifugalkoppling precis som Can-am vilket sliter på remmen om man kör sakta men dieseln kan tack vare det lägre varvtalet smyga bättre, men 3km/h är saktaste du kan köra med den innan den kopplar ifrån.arctic cat mudpro har lägre utväxling och kan köras så sakta att mätaren inte ens visr utslag, men den maskinen är dyr!Can Am, Polaris och även Kawasaki (tror jag) har inte centrifugalkoppling. Däremot har Suzuki, Arctic och Yamaha cenrtrifugalkoppling/slirkoppling. Den ju konstruerad så att den ska ta ut sliret i kopplingen och inte på remmen. På min AC 500 som jag hade var det fullt remtryck från 2km/h, vilket inget annat märke kan mäta sig med. Arctics cvt och lågväxel saknar jag på Suzukin då KQ är högre växlad. *gäsp* centrifugalkopplingen tar även bort körglädjen för oss som inte ser det roliga i att köra 2km/h . utan den slipper man även det störande gnyet som skriker till efter att man bromsat hårt och sen ska iväg igen...
can am är inte lämplig för att dra tungt i låga farter.kika på en modell med antingen manuell växellåda eller honda hydrostat eller den nya 680 rincon med converterlåda.nu finns ju inte honda som reggad.arctic cat diesel finns som traktorreggad och lämpar sig till det, dock har den CVT med centrifugalkoppling precis som Can-am vilket sliter på remmen om man kör sakta men dieseln kan tack vare det lägre varvtalet smyga bättre, men 3km/h är saktaste du kan köra med den innan den kopplar ifrån.arctic cat mudpro har lägre utväxling och kan köras så sakta att mätaren inte ens visr utslag, men den maskinen är dyr!impad! hur vet du hur långsamt den kan köra? och varför manuell låda?