Nackdelarna med en Oregon är att de är svåra att få vettig fast strömtillförsel samt en löjligt liten skärm.Dessa är ju i första hand till för cyklister, jägare, blåbärsplockare, geocachare osv... alltså för batteridrift, men på ett fordon vill man oftast ha konstantljus, och då kroknar batterierna snabbt....och sen då liten skärm som sagt.
Nackdelarna med en Oregon är att de är svåra att få vettig fast strömtillförsel samt en löjligt liten skärm.Dessa är ju i första hand till för cyklister, jägare, blåbärsplockare, geocachare osv... alltså för batteridrift, men på ett fordon vill man oftast ha konstantljus, och då kroknar batterierna snabbt....och sen då liten skärm som sagt.Innan hade de 276 och 278, men de säljs nog inte nu längre... dessa var fyllda med "finesser" till den grad att de blev jobbiga för oss svenssons, men de kunde allt.Dessa funkade både på sjön och på endurohojar och fyrhjulingar, utv:er mm... och någon egentlig ersättare har väl inte kommit.Vet dock inte hur tex en 620 klarar visingen av terräng...Dessa är mer anpassade för fast montering, med strömtillförsel via maskinens elsystem, anpassade för handskar, vattensäkra och stöttåliga och har stor skärm, alltså borde de vara perfekta på en hjuling! Eller varför tex inte en 4012?Klarar de terrängkartor?Här snackar vi skärm! (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Dessa kostar dock 25 000 utan kartor...