TS klargjorde rätt tidigt att ekonomi spelade mindre roll, samt att det skulle vara en ny maskin som skulle inhandlas, och detta verkar knappast ändras så ekonomiska och förnuftiga tips spelar nog mindre roll.Pelles Renegade var nog ovanligt billig, om det nu stämmer att den bara var 15 månader gammal (trodde det var en -09:a som köptes i år).Renegaden lever lite på att vara värst, och när de i år släppte 1000-kubikaren är ju inte 800:an värst längre, därför påverkar det värdet en del.De nyare har dessutom betydligt snabbare låsning av diffen samt har servo.Även detta påverkar värdet negativt.Kollar man istället på en tråkigare maskin, tex min... Yamaha Grizzly 700, så kostar de 100 nya och i våras sålde jag min ena för 85 000:- (extrautrustad för nästan 25 000:- med hjul, plåtar, vinsch, packlåda och plog).Det var en -09:a och alltså typ 40 månader gammal.125 000 - 85 000 = 40 000:-Den sjönk alltså en tusing i månaden.Pelles Renegade kostade första ägaren 4300:- per månad.Så visst skiljer det. Både i pengar och i busfaktor.
Men så täta serviceintervaller är det väll ändå inte... TGB och acces hade långt mellan sina iallafall. Acess hade 50mil sedan 100 eller 150mil ej antal gångtimmar.Angående kvalite så har jag som sagt en polare som jobbar på ett av de större mc-handlarna och enligt honom är canam sisådär i kvalite och sukka bl.a har betydligt bättre (inom atv segmentet).