Det är kortsagt omöjligt att säga att få mil är bättre än många. Det hela beror på vem som haft fordonet alltså hur det är skött och kört.Det är ju samma sak med bilar. Många skulle aldrig köpa en tre år gammal bil som gått 20.000 mil,dom skulle mycket hellre köpa en likadan som bara har 5.000 mil på mätaren,men vad är det som säger att bilen med få mil är bättre?Långmilaren har gått som firmabil med enbart långkörning samt fulltecknad servicebok,bilen med få mil har ägts av en 70-årig gubbe som bara kört kortkörningar med många kallstarter samt höga varv på varje växel p.g.a. att han är halvdöv! Service tycker han är onödigt då ju bilen funkar utmärkt änndå!Bara ett tänkbart scenario...
Citat från: LAHAEn maskin som varit lerinpackad eller gått MX skvallrar nog själv om detta med repor och andra skavanker. En maskin som har gått över 1000 mil o fortfarande är snygg o hel är ju utan tvekan välskött så den skulle iaf jag välja :idea:Även där skulle jag dra öronen åt mig, saker är till för att användas och kommer därmed att få skavanker.En som kör MX är förmodligen rätt kunnig och sköter om sin hoj (motor, lager, koppling o.s.v ) men däremot så har en hoj gått 1000mil och inte har en repa på plasten så börjar man ju undra varför. Visst kan den hojen vara i jätte bra skick men den kan ju och vara körd av en "noob" som inte vet vad oljebyte är.Var faktiskt med om en sån grej då jag skulle köpa en 2-hjulig cross. Var iväg och kollade på en CR250 som vid första anblick såg jättefin ut. Efter lite mer grankskning så syntes ett halvtskuret bakhjulslager, glappsving, glappstyrkrona sen vid frågan hur ofta oljebyte sker, fick då som svar : nä har nog inte bytt olja den här går så bra så det behöver man inte...(han hade då haft den i 3 år! gissa om jag köpte den.:
En maskin som varit lerinpackad eller gått MX skvallrar nog själv om detta med repor och andra skavanker. En maskin som har gått över 1000 mil o fortfarande är snygg o hel är ju utan tvekan välskött så den skulle iaf jag välja :idea: