1
Linhai / Inga bromsar=(
« skrivet: 14 oktober 2006 kl. 15:19:22 »
Låter som om det är luft i systemet.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Linhai / Inga bromsar=(« skrivet: 14 oktober 2006 kl. 15:19:22 »
Låter som om det är luft i systemet.
2
Dinli / Dinli 50 ampere?« skrivet: 13 oktober 2006 kl. 17:04:41 »
Det låter rimligt med tanke på motorstorleken.
3
Linhai / Motor olja Linhai 260« skrivet: 13 oktober 2006 kl. 17:01:08 »
MC-oljan har man som sagt i motorer med våtkoppling.
Jag servar fyrhjulingar och 4-taktsmopeder med ctv-lådor med Mobile's delsyntetmotorolja. Ang. oljemärken/prisskillnader så beror det till stor del på märket. Statoil sålde EXAKT likadana oljeflaskor som Biltema förut, fast annan etikett och dubbelt pris. Biltemas olja klarar speckraven och är billig. Varför köra med annan? Det är ungefär som att jämföra bensin från JET och OKQ8. Den billiga är INTE sämre! Har f.ö. en kompis som tävlar i roadracing. Han och många andra racar med delsyntetolja eftersom det inte finns anledning att använda helsyntet. De byter olja ofta naturligtvis, men å andra sidan varvar maskinerna 13,000 rpm... 4
Citat från: "Haschi" Det måste väl finnas en uppsjö av varvräknare till "riktiga" hojar? De kan väl inte vara så hemskt dyra? www.duells.se www.lellesmc.se Ca 800:- Har för mig att varvräknare kopplas till jord och tändspolen enbart. 5
Dinli / Återförsäljare runt Örebro?« skrivet: 11 oktober 2006 kl. 08:17:34 »Citat från: "sunfire"
Fel telenummer; 070 33 21 888 ska det vara ![]() 6
Det snackas mycket skit om Dinli, både befogat och inte men mycket beror på handhavandefel och bristande kunskap hos ägaren.
Viktigt är att serva den ordentligt, inkl. ventilspel! Många servar själva och tror sig kunna men gör fel eller struntar i vissa delar och då blir det problem. De första Dinlis hade blandad kvalité. Dåliga svetsar och dålig lack, idiotiskt placerat startrelä och säkringar etc. men det är ordnat nu. Sen så ska man inte tokdissa ett märke för att de inte har funnits länge. Naturligtvis har de kunskap och erfarenhet, hur skulle de annars kunna bygga en fyrhjuling? Sen så är det som flera säger; den kostar MYCKET MINDRE än en Raptor, tex, men det är som att jämföra en Skoda Octavia 1.6 med en Mercedes E-class. Det är inte samma körkänsla och lika bra dämpare. Jag hoppas ingen tror det... 7
Linhai / Ingen laddning trots byte laddregulator« skrivet: 6 oktober 2006 kl. 04:59:08 »Citat från: "Snyggve" För övrigt är det lustigt hur man ser saker olika. Jag skulle tex inte handla min nästa hoj av Fyrhjuling.se eftersom de i ett tidigare inlägg sa att de visste vad mitt problem men inte ville säga mer sedan. Det tycker jag är kasst och det ger ingen goodwill direkt. Då kunde de hållt klaffen från början. Fast jag kanske är den ende som är missnöjd med dom ;-) Du missförstod nog. Laddar inte maskinen trots bytt laddrelä är det generatorn (såvida inga kablar är ur eller saknar kontakt) vilket är det jag tror de menar. Detta kan man lätt mäta med en multimeter eller kolla med testmejsel vilket en firma värt namnet kollar. Vem fan byter laddrelä utan att kolla att det funkar? 8
Linhai / Linhai 520« skrivet: 6 oktober 2006 kl. 04:48:42 »Citat från: "masken_99" Prata med en från ATVSWEDEN härom dagen och han sa det va på väg en 520. Den har varit på väg i två år. När jag har en hemma på gården så tror jag det. 10
Linhai / Ny medlem linhai 260 -05« skrivet: 6 oktober 2006 kl. 01:12:29 »
Felet verkar bara finnas på 260cc-maskinerna. En anledning till att alltid ha en skiftnyckel i bakfickan!
11
Linhai / Luftrycket på däcken« skrivet: 6 oktober 2006 kl. 01:11:00 »
De jag säljer fyller jag med 0,9 bar runt om.
Till skogs så rekomenderar jag ca 0,5 bar. Blir äckligt sladdit på grusväg. 12
Citat från: "fagersta" hej ni pratar om att klippa en kabel till cdi box det är ingen som har talat om hur man gör bilder eller beskrivning . hoppas att ni talar om så man kan få mer fart på en slö maskin Skruva bort den svarta plastkåpan som sitter framför styret. Skruva bort cdi-baxen som sitter upp till höger med två skruvar med 8mm-skallar. Slipp av den lilla kabeln som kommer ut som ett U på baksidan. Klart! 667 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 675. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|