1
Cectek / SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« skrivet: 31 december 2010 kl. 01:52:19 »
forts...
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Cectek / SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.« skrivet: 31 december 2010 kl. 01:52:19 »
forts...
2
Cectek / SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.« skrivet: 31 december 2010 kl. 01:49:20 »
Hej, lite bilder på en T5:a under skalet, nån som har bilder på en 2010 eller tidigare?
3
Cectek / SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.« skrivet: 24 december 2010 kl. 00:22:09 »
Jo, jag är också nyfiken. Jag har inte jämfört, men enligt ÅF så är det en hel del förändringar; styvare chassi, ny spak och låda etc. Skall ta lite kort när jag blir jul-less.
4
Cectek / SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.« skrivet: 22 december 2010 kl. 22:13:42 »
Har nu haft en Gladiator T5:a (dvs en uppdaterad, ny generation 2011) i två veckor och har hunnit köra drygt 17 mil plogning, djupsnö och på väg och är grymt nöjd. Hade lite missöden i början med kablar från handvärmen som var för tajt buntade och ryckte ur kontakten till blinkers och startmotorn. Tog ett tag innan jag fattade vad det var. Men fick då chans att testa dragstarten vilket funkade utmärkt. Har haft lite problem att få i diffen. Kanske är det ovana från min sida - jag kör fast och försöker först då lägga i diffen vilket inte funkar så bra om man skall köra sakta med varvtalsbegränsing och göra stora styrutslag.
Nya växelväljaren med spak funkar kanon. Det är ju, vad jag förstår nån form av tiptronic, dvs man behöver inte alls juckla och vara försiktig - det är bara att peta i växeln och köra, rätt växel hoppar i direkt.
Sidor: [1]
543 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 578. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|