ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för Mr B »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - Mr B

Sidor: [1] 2 3
1
Köpa en ATV / SV: Tips på busglad ATV som som inte har stel bakaxel?
« skrivet: 13 juni 2016 kl. 00:51:11 »
Citat från: Hydro skrivet 13 juni 2016 kl. 00:40:44
Han jag känner är två meter lång och att stegra handlar ju inte om varken effekt eller grepp utan om tyngdpunkt.
Och är man så lång kan man lätt flytta tyngden så långt bak att stegra går fint.
Ah, ja, då har han en decimeter och något tillgodo på mig. Det räcker kanske. Jaja. Nog om det. Varför är det ingen som har en Honda till mig? *suckar tungt och ser lite ledsen ut*

Tror jag har kollat blocket 5 gånger nu. Inte för att jag egentligen tror att det skulle ha ändrat sig, men jag kanske, bara kanske, har missat något... Är man dum eller?
B!

2
Köpa en ATV / SV: Tips på busglad ATV som som inte har stel bakaxel?
« skrivet: 13 juni 2016 kl. 00:32:44 »
Citat från: Hydro skrivet 12 juni 2016 kl. 22:37:11
Vill du ha driftsäkerhet bör du nog undvika en ren crossmaskin... som KTM:en är.
Verkar rimligt. Jag hoppas på en Honda, ungefär sedan... ditt första inlägg i tråden.

Citat från: Hydro skrivet 12 juni 2016 kl. 22:37:11
Och som sagt, kör man med riktigt bakaxel kröker man den inte på en quad.
Det stämmer säkert, och som jag skrev tidigare spelar det ju egentligen ingen roll. Det är bara frågan om vilken del som går sönder / slits ut, för något ska man ju fortfarande behöva laga regelbundet. Just nu är det en fix ide, och kan jag hålla suget på mattan, blir det en sådan. Ger jag upp, och köper något med en stel bakaxel, kan det ju bli vad som helst.

Citat från: Hydro skrivet 12 juni 2016 kl. 22:37:11
Du kan inte jämföra med SMC och liknande... en bekant hade SMC och han bröt av styret när han stegrade!
...eller rättare sagt landade...
Hur fick han upp den på bakhjulen? Den / de jag provat har inte greppet, kombinerat med styrkan som behövs, utan man får slita upp dem, och då kan jag mycket väl tänka mig att grejerna tar stryk.

3
Köpa en ATV / SV: Tips på busglad ATV som som inte har stel bakaxel?
« skrivet: 12 juni 2016 kl. 22:12:19 »
Citat från: Jupiter skrivet 12 juni 2016 kl. 21:04:47
Inte funderat på Can-Am DS450, trots stel axel?
Nej. Jag funderade först på en Wildcat jag hörde talas om ryktesvägen, men som det visade sig inte var till salu på allvar, och priset därför var långt för högt. Så då bestämde jag mig för att även framöver skita i att skaffa nytt, men suget vill inte riktig ge sig, och jag återvänder till konstiga google sökningar gång på gång... Men i dagsläget försöker jag hitta något med delad bakaxel, och ger jag upp så finns det ju hur många alternativ som helst.

Citat från: skogsbonne skrivet 12 juni 2016 kl. 21:07:38
Vad för maskiner har du haft som du knäckt axeln på?
Krökt, möjligen. Men jag antar att slutresultatet blir det samma. Axeln måste bytas för att man sitter och studsar upp o ner när man kör. Och det är blandat, allt från billiga asien-maskiner, till liiiite dyrare asien-maskiner. Bakaxlarna verkar i det närmaste vara gjorda av mjukost, men det är egentligen inte hela världen. Jag är bara trött på att hjälpa till med byta av just den delen, så ska jag ha något eget tänkte jag satsa på något där jag kan flytta slitdelarna till någon annan plats. Om det sen blir billigare eller dyrare i längden ger nog sig. Det kommer då definitivt ge bättre komfort, och efter vad jag har sett så är även de med delad bakaxel odiffade, så de borde vara ungefär lika villiga att busa loss, om man ber dem snällt. Däremot läste jag att Hondan kunde bita ifrån rätt ordentligt om man "råkade få fäste" med yttre bakhjulet vid sladd eller motsvarande, så det kommer säkert kräva att man vänjer sig.

Citat från: Fenrisulven skrivet 12 juni 2016 kl. 21:11:44
Irs med ktm motor + rekluse = kärlek
Var det här en röst för Polaris Outlaw 525 IRS, med uppgradering "slip clutch"? Eller du tänkte på något annat?
B!

4
Köpa en ATV / SV: Tips på busglad ATV som som inte har stel bakaxel?
« skrivet: 12 juni 2016 kl. 20:57:52 »
Citat från: Hydro skrivet 12 juni 2016 kl. 20:48:04
Sen att de är lite ovanliga är ju en annan sak.
Tror det såldes ett knappt tiotal när det begav sig runt 2008-2009, alltså vägreggade.
Då är det säkert därför jag inte hittade något färskare än 2014, i en säljes annons här på forumet. Det kan alltså bli lite halvsvårt att få tag i, vilket ju är trist. En snabbtit gjorde att man kunde konstatera att Polaris Outlaw inte var mycket vanligare, oavsett om man tittade på 500, eller 525. 2014 där med. Gör jag något fel med sökmotorn?

Citat från: Hydro skrivet 12 juni 2016 kl. 20:48:04
Polarisen har jag aldrig kört men Hondan har jag ju kört en del och gällande soppaförbrukningen så kan man nog säga runt 0,6 - 0,7 kanske... kollade aldrig men vi åkte en del ihop och alla stora quads ligger där.
Sen beror det ju en hel del på körstil också, men om man åker lagligt och vettigt tänker jag då.
Lagligt, är det väl lite så där med. Kör man i grupp blir det ju den som är mest försiktig som styr, så det borde dra ner bränsleförbrukningen kan tänka. Vettigt däremot. Det är nog helt omöjligt. Ty jag är inte riktigt klok jag.

Jaja, man sitter ju inte i sjön. Jag har fortfarande bil, så jag kan köra och låna polarens kisse om ångesten blir för svår.
B!

5
Köpa en ATV / SV: Tips på busglad ATV som som inte har stel bakaxel?
« skrivet: 12 juni 2016 kl. 20:35:06 »
Citat från: Jupiter skrivet 12 juni 2016 kl. 14:03:54
Vaför inte stelaxel om jag får fråga?
Komfort, kedjelinje, utseende, chassistyrka... Det finns många för och nackdelar. I mitt fall är det nog egentligen mest en kombination av att jag är sjukt osugen på att byta krökta bakaxlar, och jag har ett par på mitt samvete. Man flyttar egentligen bara slitaget till någon annan punkt, men förhoppningsvis är hjullager, bussningar och krängningshämmare billigare i längden än vad bakaxlarna hade blivit.

Citat från: Hydro skrivet 12 juni 2016 kl. 14:24:27
För övrigt har ju Honda här (som vanligt) en nästan extremt överlägsen kvalité mot Polaris.
Polaris brukar tugga knutar, damasker mm... Honda har väl inga direkta problem alls vad jag vet.
Jag vet inte ett skit om Polaris, men Honda har jag haft i form av 2-hjuling, cross. Som vanligt är man mer benägen att gå med något man "känner till" så Honda lockar, men, det verkar inte som om någon av de här maskinerna finns till försäljning i dagsläget. En snabb titt på Honda's hemsida ger vid handen att de inte håller på med den här typen maskiner längre (?) så något nypris fanns inte på deras sida (jag antar dock att det är långt utanför min budget) och det gör ju i någon utsträckning att man undrar hur det ser ut med reservdelar.

Det positiva med en TRX 700XX torde ju vara att trots den (rätt mycket) större motorn, och elektronisk insprutning verkar bränsle-ekonomin, och prestandan snarlik den från polarens SMC Wildcat, åtminstone på pappret. Så den torde ju vara driftssäker. Men då har jag gått på uppskattningar av hur långt folk påstår att en 700XX kan förväntas ta sig på en full tank. Det är ju inte så säkert att det stämmer i verkligheten. Och några officiella siffror har jag inte hittat.

Klart intressantaste alternativet just nu, finns det fler, eller det är Polaris vs Honda som gäller?
B!

6
Köpa en ATV / Tips på busglad ATV som som inte har stel bakaxel?
« skrivet: 12 juni 2016 kl. 12:59:06 »
Man är ju lurad som vanligt, provkörde polarens SMC Wildcat 520 för ett tag sedan, och konstaterade att det där med quad var ju egentligen rätt kul. Men ska jag köpa en igen, vill jag egentligen undvika den stela bakaxeln. Så min fråga till er är egentligen, vad finns det för alternativ som "hänger med" (och inte nödvändigtvis kör ifrån) polarens kisse? Det bör naturligtvis vara vägreggat, för B-kort, och gärna för "två", så att det går att ta med sällskapet ut, om hon vågar sig med... (Mindre busvänligt, förstås.) Totalvikt på 2 man ca 150 kilo. Bara jag, 100 kilo.

Om det är hyfsat driftsäkert, inte för dyrt att tanka, och kostar 35-50K begagnat är det ren bonus...
B!

7
Bashan/Badboy / SV: 200cc Bashan 2008 (ATV) Manual, någon?
« skrivet: 5 juni 2016 kl. 13:38:28 »
Citat från: Matti4wheel skrivet  9 juli 2013 kl. 10:28:29
Varför är det så många alltid ska hjälpa sin "polare" när det gäller dessa maskiner. Det är inte bara här. Skäms ni för att ni köpt dessa maskiner eller ?
Lite sent kanske, men... Hade jag haft köpt en sådan här, så ja, jag hade haft skämts. Nu var det dock så att jag köpte, och gjorde mig av med en PS Moto XY250ST-9E, drygt ett år tidigare, efter att ha konstaterat att det var kul, man att jag inte hade tid eller plats. Så jag skäms knappast för att meddela om jag har köpt en skitmaskin till. Vilket nu inte var fallet ovan, utan polaren och hans kines behövde verkligen hjälp. Det visade sig dock att den var bortom all räddning. Så historien blev inte längre.
B!

8
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: För er som är så ivriga på att handla "sportluftfilter"
« skrivet: 24 maj 2013 kl. 11:31:42 »
Citat från: Britsmar skrivet 24 maj 2013 kl. 02:53:51
Min far har hållt på med dragracing i större delen av sitt liv och i samtliga bilar han tävlat med så har man haft ett "scoop".
Ser ballt ut men det måste ju haft något mer syfte än så.
Närmast ett nödtvång när man kör med stor eftermonterad kompressor. I teorin ger det även bonusar i form av ökat flöde på sugsidan av en eventuell turbo eller kompressor.
B!

9
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: För er som är så ivriga på att handla "sportluftfilter"
« skrivet: 24 maj 2013 kl. 02:36:02 »
Citat från: str8ahead skrivet 24 maj 2013 kl. 01:15:48
Ju kallare luft ju mer syre ()p Men det är nog som du säger att det är inte så viktigt på en turbomotor
Turbon komprimerar luften som sen kyls i intercoolern. Det är en rimlig gissning att tempen efter intercooler har mer med ute temperaturen att göra, än temperaturen på luften turbon matas med. Därav att man upplever prestanda skillnad baserat på väderlek & barometertryck.

Citat från: str8ahead skrivet 24 maj 2013 kl. 01:15:48
Däremot sugmotor då är det väldigt viktigt med kall luft.
Det spelar säkert större roll här, eftersom man är utlämnad till vad syre man lyckats suga in i motorn på egen hand, så att säga. Fast tittar man på stora välljudande gamla V8'or så sitter luftfiltret som en gammal pizzakartong mitt ovanpå motorn. Jag antar att om man sörplar i sig luft i tillräckligt stora mängder behöver man inte fundera på var man tar den, all luften kommer kontinuerligt förnyas, och vara "kall".
B!

10
Bashan/Badboy / 200cc Bashan 2008 (ATV) Manual, någon?
« skrivet: 24 maj 2013 kl. 01:02:11 »
Polaren gick och köpte en ATV. Han ska ha den som transportmedel till och från jobb, vilket gör det ganska viktigt att den är, eller åtminstone försöker framstå som, laglig. Så varför han köpte en utan fungerande hastighetsmätare blir jag inte klok på.

Köpa bitarna för att ersätta den bort-monterade sensorn borde inte vara omöjligt, och jag antar att det bara är att koppla ihop med befintlig kontakt, troligtvis någonstans under sadeln.

Men det verkar inte vara det enda som spökar. Det hette att man hade plockat bort flottören i tanken och bytt bensinkran, så det finns ingen reserv. Men så vitt jag vet är det vaccumstyrd kran, utan reservtanksfunktion på de här, och flotören syns om man glor i tanken. Om jag kunde lista ut vas som var vad på "instrumentpanelen" hade jag kanske kunnat lista ut om den pratar om bränslenivåer osv. "Skärmen" är helt släck, jag antar att det ska något till för att tända den, osv.

Listan är helt enkelt lång som en arm, och de flesta frågorna borde besvaras av en manual. Är det någon som har en länk till en PDF man kan glo i? Jag misstänker att polaren gått på en luring av värsta slaget, vilket är lite trist eftersom han köpt skiten av en släkting.

Finns det fler modeller att välja mellan ber jag att få återkomma, jag slog upp den vis nummerplåten tidigare, men nu har jag så klart glömt vad det var för modell. Eftersom jag har så fint sätt har jag på något vis blivit straffad med att ta ut hans ATV för att "provköra" så han får veta hur farlig den är, och det ska tydligen ske i morgon. Om det är någon som färdas mellan (norra) Helsingborg och Påarp i morgon eftermiddag, och ser en gul ATV, håll undan... Snälla?
B!

11
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: För er som är så ivriga på att handla "sportluftfilter"
« skrivet: 24 maj 2013 kl. 00:22:01 »
Jag är inte så säker på vad som får folk att tro att det är relevant hur varm / kall luften in i turbon är. Lite beroende på fordon och laddkurva kan man få över 200c luft ut ur kompressorhuset på en turbo. Om starttempen är 25, eller 45c är i sammanhanget inte relevant.
B!
 

12
Köpa en ATV / SV: Tips, model/märke, begagnat. 15-20K'ish prislapp.
« skrivet: 22 mars 2010 kl. 10:31:42 »
Om den krånglar lite är nog inte det största problemet, grejen är väll snarare att jag inte riktigt litar på den så jag kommer köra som en kärring. Då slits inte grejerna så hårt...
Det sitter ett så kallat öppet sport filter på den, ytterligare något jag inte har något som helst förtroende för, och jag ska se om jag kan hitta ett foam filter för crossar som passar i stället. Helst ett med dubbla foam's så man kan olja in det inre, och ha det yttre torrt. Ytterligare "trim" blir det inte i min ägo, som det ser ut just nu.Den gör 80 utan att man plågar den på vägdäck, och 17drev. Eventuellt blir den ned-drevad till 15 drev, när den får offroad däck. Annars får den nog fortsätta vara original över lag. Detta då jag varken gillar ljudnivån, eller anser att effektökningen motsvarar den ökade ljudnivån när man rensat ljuddämparen, tagit bort katt'en, och bestyckat om förgasaren. Och sen vill jag ju helst inte skruva i onödan... (Jag vill helst inte skruva alls, vilket ju gör det här till fel maskin på sikt...)
B!

Sidor: [1] 2 3

Online just nu.

532 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes:
Breeelin
Flest online idag: 581. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info