ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för WiseDuck »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - WiseDuck

Sidor: [1] 2
1
CF Moto / SV: CF MOTO 450 långa modellen 2018
« skrivet: 6 september 2018 kl. 21:14:23 »
Läs manualen? Om det är något som blinkar på den gråa displayen intill t.ex. bensinmätaren eller 4WD indikatorn, kör förtusan inte. Då är det oljetryckslampan. Undersök detta noggrant innan du rör på maskinen. Är det något på lampraden ovan, så är det något annat, kan ej svara på denna.

2
CF Moto / SV: Köpt 2018 maskin, men fått gammalt serviceschema? Be om det nya!
« skrivet: 8 augusti 2018 kl. 09:50:39 »
Citat från: Fenrisulven skrivet  6 augusti 2018 kl. 20:29:16
40h är allt rätt långt att köra med inkörningsglitter i motor och diffar.

Ursäkta, 20 timmar är det som gäller. Kom ihåg fel. För de som kör mycket landsväg så kommer man upp i milgränsen de satt LÅNGT före 20 timmar dock.

Rätt enligt boken är:
Leveransservice; utförs av ÅF innan maskinen tas i bruk.

Inkörningsservice; 750km eller 6 månader eller 20 timmar.

Basservice; 3000km eller 12 månader eller 100 timmar.

Avancerad service; Samma som ovan.

Gör man egen service kan detta skrivas in på tom "basservice" på nästa sida. Då skriver man vad man gjort, km, timmar och datum.

3
CF Moto / Köpt 2018 maskin, men fått gammalt serviceschema? Be om det nya!
« skrivet: 6 augusti 2018 kl. 11:11:24 »
Hej!
Litet tips bara. Jag köpte en Cforce 550 EPS, 2018 modell i April. Supernöjd med den hittils, men serviceintervallen är ju på tok för täta. Jag fick veta från internet att ett nytt skickats ut för årets modeller, men min ÅF hade gett mig det gamla schemat. Till en början sa mekanikerna att deras chef sagt att det man får med maskinen gäller, men jag pressade dom (hade en annan ÅF i Uppsala som mer än gärna tar sig an min maskin och ger mig nya schemat) och de ringde upp ATV Sweden som bekräftade att alla 2018 maskiner och framåt ska servas enligt nya schemat.

Det är:
Installationsservicen, då maskinen byggs ihop och testas.
Sen efter 20 timmar, 6 månader eller 75 mil.
Sen vart 100:e timme eller 300 mil eller varje år.

Betydligt bättre än de som först var 25 mil, 100 mil, sen vart 150:e mil.
Då jag åker mycket landsväg hade det varit absurdt dyrt.

Min ÅF gjorde visst så att de skickade ut gamla scheman tills de tog slut, sen började de skicka ut de nya. Skitfult, handlar bara om att få mer pengar på servicen. (Liksom vafan, 3600kr för byte av oljor, ett filter och lite efterdragna bultar? Kanske justering av växelspaken också. 400kr per HALVTIMME kostar deras personal)

På nya schemat nu är jag supernöjd och kan nu åka hejvilt hela vintern och serva igen först nästa sommar. Kommer dock byta oljor och filter på egen hand för att verkligen bevara maskinen väl. Så de fick behålla mig som kund, vilket gör mig glad då min ÅF bara ligger 4 mil bort.

4
CF Moto / SV: Vakuumslang
« skrivet: 6 juli 2018 kl. 21:16:42 »
Kolla här: http://www.atvsweden.se/1.0.1.0/101/1/?group=cms_1_grp-s1%2F24

5
CF Moto / CFMoto 820LE - CVTech eller ej?
« skrivet: 13 maj 2018 kl. 01:36:25 »
Nu när Cfmoto 820LE är prissänkt över hela Sverige kan den vara en intressant maskin i framtiden. Men min återförsäljare säger att den ej har Cvtech variator eller koppling. Medan andra webbsidor visar att den faktiskt har det. Troligtvis har den inte det då det ej står något på kåpan, något de skryter med på resterande modeller. Kan någon reda ut hur det egentligen ligger till med denna modell?

6
CF Moto / SV: 820 le centrifugalkopplingen
« skrivet: 22 april 2018 kl. 00:17:58 »
Sen det här med valet av maskin. CFMoto är ju inget man bara höftat till med utan det baseras på recensioner och liknande man sett på nätet, där de säger att CFMoto blivit mycket bättre med tiden och börjar konkurrera på riktigt med dyrare märken numera. Sen får man otroligt mycker för pengarna. Min far tyckte jag skulle satsa på en bar Kodiak 450 från Yamaha. Men den kostar med traktorregistrering runt 92.000:-

Min CForce 550HO med Traktor A registrering gick för mig på 81.000:- och då hade ÅF gett mig en bra rabatt för 520L som jag först ville ha ej fanns i lager, men de hade en 550HO kvar. Egentligen hade maskinen kostat närmre 86.000:-

Jämfört med ovanstående Yamaha, så har min maskin en hel del som den inte har: Aluminiumfälgar, diff-lock fram, power-steering (kostar 10.000:- extra på Yamahan...), tvåsitsig, lång modell, hasplåt, brukspaktet som innehåller Symtec hand och tumvärme, packlåda bak på 90L, plogfäste och plog, starkare motor, ostsrypt, tuta, blinkers etc.

Fallerar någon del av drivlinan efter att garantin upphört, medans Yamahan puttrar på, så har man förstås inte tjänat något. Men det återstår att se. Kanske man gjorde rätt val, kanske inte?

Fast när väl garantin är slut, så har nog jag redan uppgraderat till en 800cc modell ändå av samma eller annat märke.

7
CF Moto / SV: 820 le centrifugalkopplingen
« skrivet: 22 april 2018 kl. 00:08:26 »
Jag kan gå med på att krypkörning inte är att köra i 25kmh, utan jag menar väl mer att lågväxeln används upp till den punkten som mest. Väl uppe i 25kmh tycker jag maskinen varvar lite väl mycket och det är dags för nästa växel. Men folk får förstås köra sina maskiner som de vill, uppenbarligen så gick inte 10-15kmh med högväxeln alls bra för TS, så min återförsäljares rekommendationer verkar vettiga och värda att hålla sig till.

I en perfekt värld hade allt bara funkat, visst.
Att inte få ett enda fel på sin ATV på 5 år känns osannolikt tycker jag. Oavsett märke kan du få problem. Min fars Yamaha är runt 2½ år gammal och har gått mer eller mindre felfritt, tills nu. Hans 4wd/2wd brytare eller givare vid diffen är glapp och diffen går i och ur av sig själv lite då och då. Man hör hur den skiftar lite ibland när maskinen står stilla. Tänk sen att den skiftar när något hjul slirar. Då säger det nog bara KRAS om den mekanismen. Är Yamaha Grizzly då skräp? Inte alls, detta kan hända vilka modeller som helst. Dock lär jag nämna att denna används flitigt, ca 300 timmar och 700 mil på denna på 2½ år. Men jämfört med att t.ex. en kopplig givit vika efter 20 mil, så är detta snudd på en skitsak. Hade min CFMoto presterat så väl under åren, så hade jag varit nöjd. Men det märks, har bara 35 mil på min hittils och första servicen gjord. So far so good.

8
CF Moto / SV: 820 le centrifugalkopplingen
« skrivet: 20 april 2018 kl. 18:41:45 »
Vad är det som säger att folk på egen vilja väljer att ta krångel och sånt, och sedan fortsätter köpa samma märke? Ingen attityd jag riktigt sett. Självklart skriver folk mestadels om problem på forum, är man nöjd med sitt inköp så är man nog ute och åker och inte skriver om saken här. Men visst, jag kan väl ändå förstå att det finns dom som sparar 30-40k på maskinen i sig gentemot annat märke, men sedan låter garantin göra sitt. Är väl inte helt omöjligt.

Detta var sedan inget "krav", utan en rekommendation. Hur man sen kör sin maskin är upp till var och en. Men att det är dumt att krypköra i högväxeln är nåt jag läst på otal forum för en mängd olika märken och då inte bara CFMoto. Och sen har ju majoriteten av maskinerna en slirkoppling i sig, vilket innebär att man då vill att den nyper helt när man kör. Att dom drog till med 25kmh som gränsen lät lite högt, men upp till 20kmh kör iaf jag på lågväxeln.

För mig verkar ekvation enkel. Lågväxel för terrängkörning i låg fart, krypkörnin och när man drar tungt. Högväxel för transport längre sträckor i hög fart. Men självklart stannar man inte HELA tiden och byter växel, utan man kompromissar förstås lite då och då.

9
CF Moto / SV: 820 le centrifugalkopplingen
« skrivet: 19 april 2018 kl. 18:31:25 »
Citat från: skogsbonne skrivet 19 april 2018 kl. 18:05:00
Med terrängregg för du köra på alla enskilda vägar "gul skylt med röd kant" så jo man får köra på väldigt många vägar :)

Jo, men det är ju ändå så att man måste ta sig till dessa vägar och då i snigelfart för att inte bryta mot lagen. Helst vill jag kunna kanske ta ATVn genom staden bara för att det är kul att cruisa runt, eller kunna åka till macken och tanka utan att behöva vara nojig och kolla efter polisen. Min far kör dock terrängreggat och har runt 300 timmar/7000 km på sin Grizzly 700 och kör precis som han själv känner för. Visst är det väl så att om man inte totalt buskör så ska väl terrängreggat gå bra för det mesta det med egentligen.

10
CF Moto / SV: 820 le centrifugalkopplingen
« skrivet: 19 april 2018 kl. 17:33:17 »
Citat från: Tocel skrivet 19 april 2018 kl. 15:58:24
När jag ställde frågan var dom inte intresserade då detta enligt dom inte var tillåtet med avstrypning.
Hör iofs inte till denna tråd .

Jag sa i princip direkt från början att får jag ej en avstrypt maskin, så blir det inget köp. För vem fan vill lägga 85-100k på en maskin som sedan har en motor med mer än 50-60% neddragen effekt? Totalt bortkastade pengar! På min faktura står det "OSTRYPT, ENBART KÖRNING PÅ INHÄGNAT OMRÅDE/BANA", det är så de kommer undan med det.

Eller så köper man terrängreggat och är då helt ostrypt, men istället får man inte köra någonstans överhuvudtaget. Reglerna är snurriga som fan i Sverige och i princip tvingar ärligt folk att köra smått olagligt, oavsett maskin man köper nästan. Man köper en maskin, kör som vettigt folk och följer de regler som finns i trafiken. Mer borde inte behövas.

Jag var till och med såpass laglydig att jag tog förarbevis för snöskoter OCH fyrhjuling på samma gång. Men vad får man för det? Ingenting, en licens som ej kan nyttjas på något som helst vettigt sätt. Det sa till och med vår lärare åt oss, inom de 5 första minuterna typ.

11
CF Moto / SV: 820 le centrifugalkopplingen
« skrivet: 19 april 2018 kl. 12:40:58 »
Citat från: Tocel skrivet 19 april 2018 kl. 07:04:47
Konstigt att Motorbiten i Falun har ett så lågt pris. Dom brukar ju inte vara bland de billigaste. Har ett antal gånger frågat om priser på olika tillbehör, klart dyrast i hela Sverige. Nu sist när jag köpte ny ECU box, 2500:- dyrare än ATV huset i Göteborg. Klart man inte handlar i Falun eller tänker jag fel.

Priset på maskiner verkar mer eller mindre standardiserat över hela Sverige. Nu har andra ställen kommit ikapp och också satt det nya priset på en 820LE EFI Eps. Vilket nu är 84.990:-

Priser på reservdelar vet jag inget om dock. De är dock billigare på ett sätt.. Avstrypning kostade bara 995:- på Motorbiten. Detta har kostat betydligt mer på bla ATV Huset enligt lite Googlande.

Vet folk om den 820LE vi har i Sverige är V2 maskinen som jag sett även utomlands? Just V2 maskinen verkar ha den uppdaterade motorn som nu dykt upp i 850XC. (jag är dock ej helt hundra på detta)

Står det 2W91W på motorn så är det den gamla motorn.

12
CF Moto / SV: 820 le centrifugalkopplingen
« skrivet: 19 april 2018 kl. 00:38:07 »
Citat från: zimba27 skrivet 18 april 2018 kl. 17:51:03
Lurad som vanligt!! >:( :tickedoff

Beror på vårt man kollar förstås. Men just vid Motorbiten I Falun var skillnaden mellan 12-14k eller så. Det är rejält lockande att byta in min 550 och uppgradera till en 820LE. Nu när priset sjönk så mycket.

Sidor: [1] 2

Online just nu.

581 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 605. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info