ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för kbe »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - kbe

Sidor: [1] 2
1
CF Moto / Smörjnippel svingarm CF MOTO 850 XC -19?
« skrivet: 16 februari 2021 kl. 21:57:44 »
Hur ser era smörjnipplar för infettning av bakvagnens upphängning/svingarm ut? Min är rak, så det är svårt/omöjligt att få på fettsprutans munstycke...
Eller måste man montera bort fotstegsplasten och komma åt via avlånga hålet framifrån?

Enligt denna
http://www.stevesmotorcycles.com.au/partFinder/fiche/cf-moto/2019/cforce-850-eps-cf800au-2a/f06-1-v2-rear-suspension#next
så är nippeln 45 graders vinkel. Visserligen australiensisk modell men...

Är det nån som provat montera 45 eller 90 graders nippel? Ryms de utan att vidröra ramen vid fulla fjädringsutslag?

2
CF Moto / CFORCE 1000/850 XC -19 ställa fjädringsförspänning?
« skrivet: 18 maj 2020 kl. 22:33:01 »
Hur lyckas man lossa och ändra på framfjäderns spänning till en CFORCE 850 XC -19?  :hmmm:
Jag har de båda medföljande verktygen, men tycker det är trångt då "piggyback"-behållaren står ut och övre delen är monterad i en "plasturgröpning". Jag lyckades inte få rum för nån vridmöjlighet utan att det tog i nåtdera.

Om jag tolkat rätt så är det väl samma fjädring på 1000-modellen.

3
CF Moto / SV: CF Moto X5 avgaspackning, passning mellan avgasrör?
« skrivet: 14 februari 2016 kl. 20:13:10 »
OK, då är jag säker på vad du JussiN menar. Tack!

Bifogar en bild över hur det såg ut FÖRE bytet. Rören är lika mycket ihop då också, tycker jag. Om rören ska mera ihop så måste båda fastsättningsöronen på avgasröret flyttas... Månne det har varit så här stor skillnad redan från fabrik? Jag uppskattar det till 10 mm. Eftersom främre fastsättningen sitter i motorblocket så borde ju inte en eventuell ramsnedhet påverka.

4
CF Moto / SV: CF Moto X5 avgaspackning, passning mellan avgasrör?
« skrivet: 14 februari 2016 kl. 00:29:53 »
Menar du att packningen eller röret är bara halvvägs på?

5
CF Moto / CF Moto X5 avgaspackning, passning mellan avgasrör?
« skrivet: 13 februari 2016 kl. 22:44:45 »
Det finns flera gamla trådar om avgaspackningarnas hållbarhet. T.ex.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29291.0
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=37503

Nu har även min låtit mycket ett tag. Till glädje för sonen, men misstänker att grannarna tycker :nono:

Jag monterade den cylinderformade avgaspackningen och köpte en riktig klämma, som rekommenderats. Nu till min fråga. Ska avgasröret vara så lite omlott , så att det blir öppet hål mellan flikarna, se röd pil på bilden?

Eller borde jag inte tryckt in packningen på grenröret hela vägen fram till kanten? Se gula pilen. Bakre avgasröret sitter med de bultar som det ska sitta i, men det verkar ju lite dålig passform, tycker jag som lekman.

Nu är det tyst, men det känns att det läcker ut avgaser i skarven. Hur fungerar/tätar det på era liknande motorer?

6
CF Moto / SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« skrivet: 16 december 2012 kl. 11:34:05 »
Tack, Oskar P, för mycket bra förklaring o bild!

7
CF Moto / SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« skrivet: 15 december 2012 kl. 16:08:09 »
Ytterligare så vill jag bara berätta att nivån i expansionskärlet ändrar nu beroende på värmeutvidningen av kylarvätskan. Jag antar att det beror på det nya täta kylarlocket. Just efter påfyllnaden av den nya vätskan så såg jag tom. bubblor stiga upp genom kärlet. De kom från kylaren genom slangen.

Dock håller jag med om tidigare åsikter i denna tråd att kolla nivån i kylaren också. Med trasigt kylarlock så "ljuger" nivån i expansionskärlet.  :nono:

8
CF Moto / SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« skrivet: 15 december 2012 kl. 15:57:35 »
Citat från: Rickard J skrivet 10 december 2012 kl. 18:03:41
När jag tömt systemet och sen fyllt på nytt, så får jag alltid öppna skruven vid vatten pumpen. Annars rinner inte vattnet riktigt till pumpen. Bara öppna så det rinner ut vatten när motorn är igång. Sen brukar det aldrig vara några problem. Det kan annars finnas luft kvar i pumpen.
TACK för tipset!
Det verkar hjälpa, men jag gissar att det kanske behöver bli sommar och varmt innan jag slutgiltigt kan vara säker.

9
CF Moto / SV: Kokande Allroad 500
« skrivet: 14 december 2012 kl. 22:09:52 »
Kolla även nivån på kylarvätskan i kylaren. Ifall det har minskat. Det finns andra trådar om det.
Passa även på att kolla att kylarlocket är helt och tätar ordentligt. Mitt gick sönder vid losstagning, dock har jag en X5:a.

10
CF Moto / SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« skrivet: 10 december 2012 kl. 17:32:45 »
Den gamla kylvätskan avtappad via dräneringsskruven på vattenpumpen. Termostaten bortplockad och provad i uppkokande vatten. Den börjar öppna vid 73 grader och slutar öppna sig vid 82 grader. Uppskattningsvis är den vertikala rörelsen ca 4-5 mm.
Jag har spolat igenom kylaren och cylindern vid termostatöppningen med rent vatten. Kylarfläktens elmatning finns under "framluckan". Genom att koppla direkt spänning på den så verifierades att fläkten fungerar.
Bättre begagnat kylarlock återmonterades efter återfyllnad av kylarvätska.
En provkörning visar att en liten förbättring finns, men vid tomgångskörning så kryper nog visaren in på rött med tiden. Både nedre och övre kylarslangen känns varma. När jag stänger av motorn så hörs ett bubblande ljud så det kan finnas luft kvar fastän jag fyllt på kylaren pånytt och lutat X5:an bakåt så slangarna lutat uppåt mot kylaren.

Jag börjar misstänka vattenpumpen... :hmmm:

Finns det nåt sätt att mäta upp kylarfläkten temperaturkontakt?

11
CF Moto / SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« skrivet: 4 december 2012 kl. 20:18:16 »
Citat från: Miko skrivet  7 mars 2012 kl. 20:10:17
Och när det bildades beläggningar på den givaren så gick inte fläkten igång, har jag förstått rätt? Bara frågar för jag har en nästan ny givare på plats pga att den gamla fick man knacka på för att fläkten aldrig stannade.
Nu är det samma med den nya, tycker det är konstigt att den inte håller längre så jag funderar kring andra faktorer som kan göra att denna givare tror att vattentempen är "för varm" fast att maskinen är kall.
Fortsätter lite på detta ämne...
Bifogar en bild från min X5:a. Den verkar matcha både kristalliseringen, söndrigt kylarlock och kylarfläkt som ej startar. Troligen på grund av igengeggad givare till fläkten. Nu går tempmätaren in på rött efter en 15 min lättare snöplogning. Förut har den aldrig gått över halva vägen till rött. Fläkten sitter inte fast. Det har jag testat.

Så det blir väl att spola ur och byta vätska, köpa nytt lock o ev. givare. Eller vad säger experterna, Hades t.ex.?

12
CF Moto / SV: Dragning av slang från bakdiff på X5 ?
« skrivet: 17 oktober 2011 kl. 22:06:11 »
Citat från: buffelhorn skrivet 17 oktober 2011 kl. 17:08:44
Vad bra det är då någon kan visa bilder på olika problem. Det brukar vara lättare att förstå bilder än text. ()p

Instämmer !

Tack Marco Askin för bilderna. Det såg likadant ut på X5:an. Nu är slangen på plats. För hur länge kan man dock undra, eftersom den inte sitter fast på nåt sätt. Å andra sidan så håller säkert slangen om nåt tar i den så den rubbas och sen syns den tydligt när den hänger ner under.

Sidor: [1] 2

Online just nu.

551 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 567. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info