Finns en Kittad Eatv i Bålsta på 1040cc han tyckte det inte räckte med 950ccHäs Rob...
Inget vackert barn de där... : )(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Hehe jag ska också sälja en av mina bilar. Jag köpte en YAKAHOSU Raptor 700 SE för några månader sen. Men jag är inte riktigt säker på att jag är tillräkligt nöjd med den. Och jag har varit sugen på den där Eatv sen första gången jag såg den. Plus att jag är inte så inne i att åka på bana eller skog, Det är mest assfalt och grusväg jag kör. Men 204 000 tycker jag är grymt för mycket pengar för en fyrhjuling. Det får man ju en riktigt skysst bil för. :roll:
Det finns andra modeller.. Den här är sjukt snygg, iaf enligt mig:Absolut, där håller jag med, ser mycket grymmare ut :twisted:
Jo, det är det.Vad jag vet finns det inget turbokit som ger över 86hk. Motorn är inte designat för den effekten, alla enstånkor med ett högt effektuttag har inbyggda problem.Raptorns chassi är heller inte gjort för den effekten. Du kan få en Raptor att gå lika bra, men den kommer vara full av kompromisser och inte särskilt driftsäker.Eatv är en VTwin från KTM LC8 på 1000cc. Chassit är byggt för den farten och kraften från början. /J
Enstånka? trodde att raptor 660 och 700 var v-twin?Att få mer effekt ur turbokittet kan inte vara några problem, större intercooler mer soppa, och lite sånt så kommer man lätt upp i 150 hk med det aggregatet. Frågan är hur mycket man måste jobba på vevstakar, kolvar, lager osv...Men det finns ju Raptor med R! motor också, iaf syns en sån på youtube.