Japp då är man plugg lös! Var inga större problem att få bort den och den satt precis där benring beskrev. Blev ingen jätte skillnad men typ 3-5kmh och en jämnare gång.
Hur pluggade du kat tarmarna?
jepp pluggningen sitter där Benring säger och vill ni se hur den ser ut så kan ni se den i länken här under. Lyckades inte lägga bilden här :x http://mkfoto.se/cfmoto/cf_avgasplug.jpg
Det där är katen.Jag skulle inte ta bort den...
Det där med variator fjäder är intressant.Är det skillnad på Dalton och EPI???Såg att EPI fjädern kostade 995 kr hos Funride.Det är ju en åtgärd som bara förbättrar maskinen enligt vad jag läst.Mindre rem slitage m.m.Det bör ju göra att garantin ska gälla även med ny förbättrad variator??Jag ska ringa och kolla kanske, återkommer.
Det är Kehin förgasare på CF.För övrigt så skulle det inte skada att göra om luftinsuget, jag kan inte förstå varför man tar in luften till motorn från nästintill varmaste stället på hela hojen.Iaf på min CF blir det kokhet luft under sadeln och ju hetare luft, desto mindre syre och vad behöver man för optimal förbränning...SYRE...Efter en stund så börjar den gå sämre, vridet liksom försämras och jag tror att bensinförbrukningen skulle sänkas kanske lite iaf om man fick i lite kallare luft.