Hejsan. Jag var länge inne på att skaffa mig en 45-moppe för pendling till jobbet och andra utflykter. Jag har mest 50-väg men lite 70-väg och det blir inte jättelånga turer. Då kom jag på den lysande idén att jag borde kanske köpa mig en ATV istället. För en sak som är irriterande med mopeden är ju just att man inte får åka särskilt fort, dessutom är försäkringen billigare med en ATV. Förutsättningar: Jag hade tänkt köpa en moped för 16000:-(en ny PGO Pmx Naked).Fråga nr1: Om jag bara vill ersätta mopeden med en liten ATV, så behöver jag väl egentligen inte börja titta på maskiner över 200cc?Jag tänker inte ha den till att rita lakrits eller wheela. Fråga nr2: Duger kanske t.o.m en 100cc eller dyligt? T.ex http://www.blocket.se/vi/11744041.htm?ca=5_s (Access 100cc).Som tillägg på den frågan kan jag säga att jag väger en hel del och är 185cm lång.Den ska såklart vara mc-reggad.Ett annat alternativ jag har tittat på är kanske att spara lite längre och kika upp mot SMC 250/Barossa 250/Skyhawk för runt 20-25.000:- Tack för hjälpen!