Är också ute efter att sätta min regplåt bakom vänster heelguard, men så är ju då frågan hur man ska göra med "skyltbelysningen"...
På en registreringsskylt får, förutom kontrollmärke, inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen.
Citat från: namn skrivet 4 januari 2010 kl. 16:02:42På en registreringsskylt får, förutom kontrollmärke, inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. När började en lampa räknas som ett tecken..?? (Gissar att det va mitt inlägg du svara på..?) Man får int ha klistermärken eller sånt på reggplåten! Nummerplåtsbelysning måste man ha...! Det är Inte olagligt att skruva fast nummerplåten, såvida inte skruvarna ändrar eller stör texten. O till Ö exempelvis... Alltså, skruvar man fast regplåten i typ övre hörnen med godkända LED-skruv så ska det va godkänt! //Dev
Citat från: Devil skrivet 4 januari 2010 kl. 16:43:36Citat från: namn skrivet 4 januari 2010 kl. 16:02:42På en registreringsskylt får, förutom kontrollmärke, inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. När började en lampa räknas som ett tecken..?? (Gissar att det va mitt inlägg du svara på..?) Man får int ha klistermärken eller sånt på reggplåten! Nummerplåtsbelysning måste man ha...! Det är Inte olagligt att skruva fast nummerplåten, såvida inte skruvarna ändrar eller stör texten. O till Ö exempelvis... Alltså, skruvar man fast regplåten i typ övre hörnen med godkända LED-skruv så ska det va godkänt! //Dev jag vet att det har utfärdats böter till mc som har haft just den lösningen(bytt skruvarna mot skruvar med belysning i), med hänsyn till just den textraden.
Citat från: namn skrivet 4 januari 2010 kl. 17:20:53Citat från: Devil skrivet 4 januari 2010 kl. 16:43:36Citat från: namn skrivet 4 januari 2010 kl. 16:02:42På en registreringsskylt får, förutom kontrollmärke, inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. När började en lampa räknas som ett tecken..?? (Gissar att det va mitt inlägg du svara på..?) Man får int ha klistermärken eller sånt på reggplåten! Nummerplåtsbelysning måste man ha...! Det är Inte olagligt att skruva fast nummerplåten, såvida inte skruvarna ändrar eller stör texten. O till Ö exempelvis... Alltså, skruvar man fast regplåten i typ övre hörnen med godkända LED-skruv så ska det va godkänt! //Dev jag vet att det har utfärdats böter till mc som har haft just den lösningen(bytt skruvarna mot skruvar med belysning i), med hänsyn till just den textraden. Har det varit monterat enligt bilden i "hijack:s" inlägg (med dioderna i mitten av plåten) är det nog inte godkänt nä.. skymmer för mycket av plåten. (skrolla ner å kolla bilden...)Sen finns det väl alltid poliser som bara bestämt sig för att bötfälla nån oxå...