Att remmen gnisslar/låter när man åker iväg är inget fel, utan egenskap/användarfel.CF Moto har en fast variator som förebilden Yamaha.Det betyder att variatorn öppnar sig inte till friläge som det gör tex i en Polaris.CF har en CENTRIFUGALKOPPLING efter variatorn som släpper remmen när varven går ner.Gnisslet kommer oftast om man tex har stannat genom att tvärnita, det resulterar att variatorn stannar i det läget den var när man låste bromsarna (eller bromsade hårt). Låter man hojen rulla lite innan man stannar helt så att variatorn hinner gå ner till mindre utväxling, slipper man denna fenomen.Om du tex behöver stanna med tvärnit i snö/sand så kan du växla till friläge och varvalite lätt innan du lägger i växel och åker iväg så slipper du denna ljud fenomen .
Testa o kör relativt fort, sen bromsar du ner lite hastigt till noll, släpper bromsen o åk iväg, det händer inte alltid men på min gör det så ganska ofta. Jag brukar oftast använda vänster bromshandtag= bakbroms (En skada pga tidigare Linhai:) )Det andra du upplever är nog som du säger, attd en inte gått i riktigt, så det ska man kanske tänka på lite, att den verkligen går i.Jag brukar rulla LITE lite när jag lägger i hög/låg, den går i enklare då tycker jag.
En "del" strul? Jag upplever inget strul Bara en rem som gnäller lite ibland.Sådan hund sådan husse