Citat från: "pedros"min låter inte alls orginal.. om snuten inte går på ens valsar vad får man för böter..som att köra obesiktat.. 600 spänn olovlig körning lr..förresten om jag kör hoj utan kort e inte det med olovlig körning a 600 spänn.. lr sätter grov framför då lr..U whish!"olovlig körning" kan ge indraget körkort i upp till 6mån. (förutom böterna). Har man inget körkort så får man en spärrtid när man senare ansöker om körkortstillstånd./johan
min låter inte alls orginal.. om snuten inte går på ens valsar vad får man för böter..som att köra obesiktat.. 600 spänn olovlig körning lr..förresten om jag kör hoj utan kort e inte det med olovlig körning a 600 spänn.. lr sätter grov framför då lr..
Har inte blivit stoppad av farbror blå, ÄN...Men när jag köpte min första fyrhjuling en CBW 250 och åkte till centrum så blev jag ett flertal ggr påhoppad av bessewisser gubbar och tanter som så duktigt påpekade att det där var ett terrängfordon och jag inte hade rätt att åka i centrum. En gubbe vägrade inse att det var ett fullt lagligt fordon, hur snällt jag än försökte förklara för honom, så hotade han till slut med att ge mig stryk om han skulle se mig i centrum en gång till med hojjen! hehe! Jag blev till slut tvungen att kliva av hojjen och ge honom en liten putt bakåt och då äntligen lommade han hem med fredags groggen skvalpande i magen...Men nu är folk tvärtom! Jo nu är dom plötsligt så insatta och visst vet dom att man får åka fyrhjuling på gator och torg, så att när jag kommer med min Raptor 700 som är terränreggad så är den helt plötsligt tok laglig i folks ögon... För dom är så otroligt duktiga och vet sådana saker! hehe! Vad ska man säga!